۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هنرمند باید نقطه قوت نظام فکری و ارزشی جامعه را بشناسد
کد خبر: ۲۶۸۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اثباتی، فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح:

هنرمند باید نقطه قوت نظام فکری و ارزشی جامعه را بشناسد

سردار اثباتی گفت: هنرمند باید بصیرت داشته باشد و نقطه قوت، نظام فکری و ارزشی ما، خود و جامعه را بشناسد.

هنرمند باید نقطه قوت نظام فکری و ارزشی جامعه را بشناسد
به گزارش صبح قزوین: همایش تجلی شیدایی 2، به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی  وروز هنر انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان، برگزار شد.
در ابتدای مراسم، اسماعیل سکاک، مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان؛ به شعرخوانی پرداخت و استاد دلزنده نقاشی بزرگی از مقام معظم رهبری را بر روی صحنه تا انتهای برنامه به اتمام رساند.
مقدم، مسئول بسیج هنرمندان استان با گرامیداشت شهید آوینی گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج هنرمندان استان در سال 92 ارائه نمود و اظهار کرد: در اولین مجمع بسیج هنرمندان قزوین، با رأی هنرمندان، داود محمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس این مجمع برگزیده شد.
وی به برگزاری ششمین جشنواره هنرهای تجسمی و شعر بسیج استان، دوسالانه عکس بسیج، سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج و اولین یادواره شهدای هنرمند استان قزوین و معرفی 44 شهید هنرمند به مردم قزوین در سال 92 خبر داد و افزود: بسیج هنرمندان مفتخر است که 60 درصد هنرمندان استان را جذب و سازماندهی و 11 انجمن هنری و ادبی را به راه انداخته است؛ همچنین 6 کانون در شهرستان های استان در حال فعالیت می باشند.
سرهنگ طاهر خانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان و مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس قزوین، در ادامه مراسم گفت: حضور مقام معظم رهبری در مراسم شهادت سید مرتضی آوینی، نشان دهنده اهمیت نگاه انقلاب اسلامی و رهبری به ارئه هنر از جنس هنر آوینی می باشد.
وی همچنین به نام گذاری امسال اشاره نمود و گفت: وظیفه ما و هنرمندان، اقدام جهادی می باشد.
در بخش دیگری از مراسم، مسئول سازمان بسیج هنرمندان از راه اندازی انجمن تعزیه در کنار انجمن نمایش و تئاتر خبرداد و این گروه در همایش، چند دقیقه ای به اجرای تعزیه پرداختند.
در ادامه مراسم سردار اثباتی، فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: امکان ندارد هنرمندی زیبایی را کشف کند و با بیانی زیبا، به مخاطب زیبا فهم، منتقل کند مگر اینکه وجود خودش به همان اندازه زیبا باشد.
وی افزود: 7 موضوع به شکل تئوری در هر جامعه ای جاری است که عبارتند از رفتارهای فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی.
دشمن با رصد دقیق خود در دو نقطه فرهنگی و اقتصادی در جامعه ما سرمایه گذاری کرده است.
این مسئول به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره  و اذعان داشت: نکته کلیدی شعار امسال عزم ملی و مدیریت جهادی می باشد.
حضرت آقا در شعار امسال راهکار عملیاتی هم ارائه کردند و ما اگر می خواهیم از  دایره درگیری با خود بیرون بیاییم باید این دو دستور عملیاتی را مبنای کار قرار دهیم.
اثباتی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، ظرفیت بنیادین حل مسئله، در مردم است، هنری برانگیزاننده مردم است که از جنس مردم باشد.
بسیج هم مردمی است، فرهنگ مردمی، هنر مردمی و هنرمند مردمی، اگر به هرکدام ازین سه خدشه وارد کنیم نمی توانیم با دشمن مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: پویاترین راه حرکت هنرمند، بسیج هنرمندان است و شاه کلید مدیریت جهادی، ایجاد تحرک در توده های مردم و رساندن آنها به عزم اجتماعی است.
برای رسیدن به عزم اجتماعی، باید اطلاعات را کامل کرده و به این باوری برسیم که  در رفتارمان نمایان گردد.
پس از آن به عزم اجتماعی خواهیم رسید و این مسئولیتی به دوش هنر و هنرمندان است .
فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: فرهنگ بسیجی باید در همه نقش های جامعه وارد شود، حضرت آقا می خواهند که ما باور کنیم که جنگ است.
مشکل دشمن با ما نظام ارزشی ما و مشکل ما با دشمن نظام ارزشی آنهاست.
 هنرمند باید بصیرت داشته باشد و نقطه قوت، نظام فکری و ارزشی ما و خود را بشناسد.
در پایان مراسم از هنرمندان، پیشکسوتان و خبرگزاری هایی که با سازمان بسیج هنرمندان استان همکاری داشتند تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/8002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان