۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین یک تُن تلفات مرغ رهاشده در روستای خرمن سوخته جمع‌آوری شد
کد خبر: ۲۶۸۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۳ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

یک تُن تلفات مرغ رهاشده در روستای خرمن سوخته جمع‌آوری شد

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: پیرو دریافت گزارش مبنی بر رهاسازی حدود یک تن تلفات مرغ در کنار جاده روستای خرمن سوخته، اکیپ مبارزه با بیماری‌های شهرستان جهت بررسی صحت و سقم گزارش فوق به محل اعزام شدند.

یک تُن تلفات مرغ رهاشده در روستای خرمن سوخته جمع‌آوری شد
دکتر عیسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور، امحاء بهداشتی ضایعات تولید شده در مرغداری‌ها است.

وی افزود: علیرغم اطلاع رسانی عمومی گسترده در این خصوص، هنوز افراد متخلفی هستند که بدون توجه به موازین بهداشتی اقدام دفع غیرقانونی و غیربهداشتی تلفات مرغداری‌ها می‌کنند که نتیجه ای جز به خطر انداختن سلامت افراد جامعه و بروز خسارات سنگین اقتصادی متعاقب تلفات ناشی از پخش آلودگی در مرغداری‌های صنعتی و طیور روستایی نخواهد داشت.

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: پیرو دریافت گزارش مبنی بر رهاسازی حدود یک تن تلفات مرغ در کنار جاده روستای خرمن سوخته، اکیپ مبارزه با بیماری‌های شهرستان جهت بررسی صحت و سقم گزارش فوق به محل اعزام شدند و پس از تأیید آن نسبت به هماهنگی با دهیار روستای خرمن سوخته مبنی بر نحوه جمع آوری و دفن تلفات مذکور اقدام کردند.

وی عنوان کرد: با فراهم شدن امکانات لازم برای انجام این مهم، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین برای نظارت بر دفن بهداشتی تلفات مذکور و انجام مراحل ضدعفونی مواضع به محل رفته و این کار با موفقیت به پایان رسید.

دکتر یزدی با اشاره به این نکته که در آستانه فصل سرما گله‌های موجود در مرغداری‌ها در معرض آلودگی به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار دارند، افزود: دفن بهداشتی تلفات مرغداری‌ها توسط متصدیان واحدها نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش آلودگی و بروز بیماری در مرغداری‌های اطراف و متعاقب آن در کل منطقه خواهد داشت.

این مسئول در پایان از مرغداران محترم تقاضا کرد: با رعایت موازین بهداشتی گام مهمی در راستای پبیشگیری از بروز بیماری‌ها و ارتقاء سطح بهداشت جامعه بردارند و از همشهریان محترم خواست در صورت رؤیت هر گونه تخلف مرتبط با حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 به دامپزشکی منتقل، تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان