۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هدف دشمن کشاندن ایران پای میز مذاکره موشکی است/ دولتمردان دوباره فریب نخورند
کد خبر: ۲۶۸۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۹ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

هدف دشمن کشاندن ایران پای میز مذاکره موشکی است/ دولتمردان دوباره فریب نخورند

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه هدف دشمن مذاکره بر سر توان موشکی ایران است، گفت: دولتمردان یکبار فریب خوردند و دستاوردهای هسته‌ای را از بین بردند مراقب باشند تا این اتفاق تکرار نشود.

هدف دشمن کشاندن ایران پای میز مذاکره موشکی است/ دولتمردان دوباره فریب نخورند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه که همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار شد با تشکر از حضور گسترده مردم در این حرکت بزرگ دینی و فرهنگی اظهارداشت: اربعین اعلان شکست دشمن و قدرت نمایی عاشقان حسینی در ابراز ارادت به امامی معصوم بود و جهانیان را به شگفت واداشت.

وی بیان کرد: آنچه در پیاده روی اربعین دیده شد همه عشق و ارادت و دل باختگی بود و حضور دوستداران حضرنت از ۵۰ کشور جهان و ادیان مختلف بیانگر مظلومیت و جهانی شدن نهضت کربلاست.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: بیش از ۳۰ میلیون نفر در این حرکت دینی و فرهنگی شرکت کردند و میلیونها نفر هم جا ماندند که در حرکتی سمبلیک در شهرها و روستاها در مسیرهای امامزاده ها پیاده روی کردند تا به نوعی در این رویداد تاریخی سهیم شوند.

وی گفت: در اربعین همه دیدند که چگونه کشتی نجات همه ملتها را بسیج کرد تا در آن بنشینند و به سعادت برسند و همه کسانی که در اربعین شرکت کردند مسیر را شناختند و در راه بصیرت گام برداشتند.

قابل اضافه کرد: متاسفانه برخی نیز از این ایام سوء استفاده کردند و با تحریک دیگران گرانفروشی کردند و هزینه سفر را به مردم چند برابر کردند و خواستند در این مسیر مانع تراشی کرده و با افزایش قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما و سایر خدمات و جعل گذرنامه و روادید جیب مردم را خالی کنند که جای تاسف دارد.


وی اظهارداشت: اربعین با همه سختی های مسیر قدرت نمایی دلهای عاشق سالار شهیدان و نشان دادن مسیر دل دادگی و عشق و بصیرت در مسیر ائمه بود.

قابل اضافه کرد: مردم دیگر راه را شناخته اند و باید در این راه ثابت قدم باشند.

خطیب جمعه قزوین در خطبه دوم نماز با اشاره به وقایع منطقه و توطئه های آل سعود در به راه انداختن فتنه در منطقه گفت: آل سعود به دلیل انحراف از مسیر اصیل اسلامی دچار انحراف و فتنه گری شده و تابع شیطان بزرگ و استکبار شده است.

وی یادآورشد: تکیه به شیطان و استکبار عاقبتی جز فلاکت و سرشکستگی نخواهد داشت و امروز آل سعود برای رسیدن به اهداف شوم خود با تکیه به آمریکا در منطقه جنایت می کند و با کشتار مردم یمن موجب روسیاهی این رژیم شده است.

قابل گفت: آل سعود با بستن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به روی مردم ستمدیده و مظلوم یمن در حال ایجاد یک بحران جهانی و کشتار جمعی است و متاسفانه سازمانهای جهانی عکس العمل مناسبی نشان نمی دهند.

وی افزود: همان سازمان مللی که بدون دلیل می گفت سوریه تولیدات شیمیایی دارد و مجوز حمله به این کشور را صادر کرده بود چرا امروز که صدها هزار کودک و زن بیگناه در حال مرگ هستند تنها با التماس از عربستان می خواهد که مرزها را باز نگهدارد؟

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: چرا سازمان ملل و مجامع بین المللی در مقابل موشکهای ویرانگر سعودی ها واکنشی نشان نمی دهند اما اگر مردم یمن فقط یک موشک برای دفاع شلیک کنند باید خانه هایشان ویران شود و این تضاد را چه کسی پاسخگوست؟

وی بیان کرد: اگر مردمی از خود دفاع کنند باید کشتار شوند اما اگر جنایتکاران به کشورهای مظلوم حمله کردند همه دول استکباری ساکت می شوند و می خواهند همه تسلیم زورگویی شوند.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: در دنیا سابقه ندارد یک کشور مانند رژیم آل سعود نخست وزیر کشوری را مجبور کند خارج از منطقه خود استعفا دهد و اجازه ندهند به کشورش بازگردد و امروز می خواهند اتباع خود را از لبنان خارج کنند و منطقه را به آشوب بکشند اما هیچ کس مانع نمی شود.

وی گفت: رژیم جنایتکار آل سعود با کمال بی شرمی برای ایران اسلامی هم شاخ و شانه می کشد که چرا از مردم بیگناعه یمن دفاع می کند و اجازه نمی دهد آنها کشتار خود را ادامه دهند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با انتقاد از سرنوشت برجام اظهارداشت: با همه مصیبتی که برجام برای کشور داشته اما بازهم برخی از دولتمردان دلشان را به گفته های یک خانمی خوش کرده اند که گفته آمریکا را متقاعد خواهد کرد تا برجام را نقض نکند.

وی بیان کرد: می خواهند برجام را پاره نکنند اما تحریم ها را بیشتر کنند و روی موشک های ما گفتگو کنند.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: اصل برجام باید تحریم ها را بر می داشت اما ما را فریب داده اند و دارند آن را بیشتر می کنند لذا به دولتمردان می گوییم که یک بار فریب برجام را خوردید و سالها مردم را معطل کردید برای هفت پشتمان کافی است.

خطیب جمعه قزوین در خصوص ضرورت حمایت از تولید داخلی هم گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید از تولید داخلی حمایت کرده و از ظرفیت های کشور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در روستاها ظطرفیت های خوبی مانند صنایع روستایی داریم اما برای دادن تسهیلات سخت می گیریم و کاری پیش نمی رود و این روند باید اصلاح شود.

حجت الاسلام قابل یادآورشد: در مقابل دزدی های سه هزارمیلیاردی، ۴ هزار میلیاردی و هشت هزار میلیارد تومانی کاری نمی کنیم اما اگر یک روستایی بخواهد برای اشتغال چند میلیون تومان وام بگیرید آنقدر در پیچ و خم های اداری خسته اش می کنیم تا پشیمان شود.

خطیب جمعه قزوین با تسلیت شهادت هشت تن از مرزبانان کشور در مبارزه با اشرار و منافقان و ضد انقلاب برای آنها طلب مغفرت کرد.

امام جمعه موقت قزوین در خصوص هفته کتاب و کتاب خوانی و اهمیت افزایش مطالعه در میان جوانان هم نکاتی را متذکر شد.

انتهای پیام/9003

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان