۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیام اربعین، زنده نگه داشتن فرهنگ امام حسین(ع) است
کد خبر: ۲۶۸۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۹ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

خواهر شهید میربها:

پیام اربعین، زنده نگه داشتن فرهنگ امام حسین(ع) است

خواهر شهید «میربها» گفت: پیاده روی اربعین، پیام های مختلفی را به همراه دارد که یکی از این پیام ها، زنده نگاه داشتن ذکر و یاد اهل بیت امام حسین(ع) و فرهنگ حسینی است.

پیام اربعین، زنده نگه داشتن فرهنگ امام حسین(ع) است
فاطمه میربها در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ گفت: برای پنجمین بار در اربعین حسینی به کربلا عازم شدم.

وی افزود: پیاده روی اربعین تفریح نیست، بلکه همدردی با حضرت زینب (س) بوده و پیاده روی اربعین متفاوت از سایر سفرهای زیارتی است.

خواهر شهید مسلم میربها یادآورشد: پیاده روی اربعین فرصتی برای تسلیت به امام عصر(عج) و یادآوری ذره‌ای از مصیبت‌های اهل بیت امام حسین (ع) است.

میربها تصریح کرد: عشق به سیدالشهدا سختی‌های سفر را شیرین می کند و این سختی‌ها در برابر آموخته‌هایی که برای زائر دارد، چندان مهم نیست.

وی اضافه کرد: اربعین درس صبوری به انسان می دهد و زائر امام حسین(ع) نباید از سختی‌های سفر ناراضی باشد.

وی ضمن بیان این نکته که شهدا با اهل بیت انس داشتند، خاطرنشان کرد: شهیدان را خدا گلچین کرده است و اگر برادرم زنده بود در ایام اربعین و در راه امام حسین(ع) خالصانه خدمت می کرد.

خواهر شهید مسلم میربها تشریح کرد: پیاده روی اربعین، پیام های مختلفی را به همراه دارد که یکی از این پیام ها، نگه داشتن ذکر و یاد اهل بیت امام حسین(ع) است.

وی در پایان عنوان کرد: افرادی که با پیاده روی اربعین مخالفت می کنند؛ اگر پیاده روی اربعین را تجربه کنند حضور فعال و گسترده خواهند داشت.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان