۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین انحرافات در مداحی از مصادیق نفوذ فرهنگی دشمن است
کد خبر: ۲۶۸۰۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت رزمندگان اسلام:

انحرافات در مداحی از مصادیق نفوذ فرهنگی دشمن است

مسئول هیئت رزمندگان اسلام گفت: امروزه نفوذ فرهنگی دشمن در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری دیده می‌شود چراکه دشمن در این حوزه به شکل خزنده عمل می‌کند.

انحرافات در مداحی از مصادیق نفوذ فرهنگی دشمن است
حجت مددخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ گفت: قزوین جز شهرهای مذهبی و با سابقه در عرصه عزاداری است .

وی در ادامه افزود: امروزه هیئت‌های مختلف و فراگیری در قزوین وجود دارد و این سطح عزاداری‌ها نشان دهنده عمق فرهنگی بسیار خوب است که استان قزوین را در این وجه ممتاز می‌کند.

مددخانی با اشاره به خرافاتی که در حوزه مداحی وارد شده است، ابراز کرد: امروزه در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری یک نفوذ و جریان فرهنگی وجود دارد و خرافه‌های موجود در مداحی و انحرافات برخی مداحان نیز شامل همین جنگ فرهنگی است و دشمن در این حوزه خزنده کارمی‌کند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: انحرافات زیادی در سبک و محتوای مداحی وجود دارد، برخی از سبک‌ موزیک‌های مستهجن استفاده می‌کنند که آفت است و باید توجه شود که با هر روشی نباید مخاطب جذب کرد.

این مسئول ادامه داد: محتوای مداحی نباید سلیقه‌ای و حاصل برداشت‌های شخصی باشد؛ بلکه باید فرهنگ عاشورایی شامل اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

وی با اشاره به پرهیز و دوری از این خرافه‌ها عنوان کرد: فرهنگ عزاداری باید به تمام مردم شناسنده شود تا در آن دچار گمراهی و اشتباه نشویم و انحرافی در فرهنگ تاریخ ساز عاشورا ایجاد نشود.

مددخانی افزود: مسئولین حوزه فرهنگ و شورای هیئت‌های مذهبی باید مداحان و مسئولین هیئت‌ها را با انحرافات موجود آشنا کنند و برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) به منابع دینی مراجعه کنیم.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام مطرح کرد: اخیرا مشاهده می‌شود که برای سایر ائمه (ع) دسته‌های عزاداری که فقط برای امام حسین(ع) تاکیده شده است، برپا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: برخی برای سایر ائمه (ع) دهه‌های ساختگی ‌باب می‌کنند، که در جایی از سنت و منابع دینی چنین مواردی یاد نشده است و باید در این زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صورت گیرد تا این موضوع اصلاح شود.

مددخانی با اشاره به جذب جوانان در هیئت‌ها اذعان کرد: مهم ترین موضوع برای جذب جوانان و نوجوانان که باید به آن توجه شود ذائقه شناسی و پاسخ به نیازجوان است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "جوان تشنه معنویت است" بیان کرد: بهترین موضوع برای جذب جوانان معنویت است و هرچقدر بتوانیم در هیئت‌ها معنویت را حاکم کنیم و پاسخگوی احساس و نیاز جوان باشیم با جذب بیشتر جوانان روبه رو خواهیم شد.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام در پایان گفت: متاسفانه در برخی هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی به جوانان میدان داده نمی‌شود ولی اگر ما بتوانیم با راهنمایی و حفظ و رعایت چهارچوب برای جلوگیری از انحرافات موجود برای جذب بیشتر به آنها مسئولیت بدهیم، موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان