۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیتهای فیزیکی مرگ زوردرس زنان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد
کد خبر: ۲۶۸۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۷ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

براساس نتایج بدست آمده؛

فعالیتهای فیزیکی مرگ زوردرس زنان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد

نتایج به دست آمده از یک مطالعه نشان داد، فعالیت فیزیکی زنان حتی اگر محدود به کارهای خانه باشد، موجب کاهش ۷۰ درصدی احتمال مرگ زودرس در آنان می‌شود.

فعالیتهای فیزیکی مرگ زوردرس زنان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ؛ نتیجه یک بررسی در دانشگاه هاروارد نشان داد، فعالیت فیزیکی زنان حتی اگر محدود به کارهای خانه باشد، موجب کاهش 70 درصدی احتمال مرگ زودرس در آنان می‌شود.

به گفته محققان آمریکایی، فعالیت‌های سبک مانند جاروبرقی کشیدن، ظرف شستن و تمیز کردن پنجره‌ها می‌تواند از مرگ زودرس زنان جلوگیری کند و این در حالیست که فعالیت بدنی منظمِ متوسط، طول عمر را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از 17 هزار زن دریافتند، انجام فعالیت‌های فیزیکی نه تنها مانع مرگ زودرس زنان می‌شود، بلکه امید به زندگی را نیز در آنها افزایش می‌دهد.

تحقیقات اخیر دانشمندان همچنین نشان می‌دهد که اختلافات خانوادگی و جدل‌های مکرر بین زن و شوهر موجب افزایش فشار خون به ویژه در زنان می‌شود؛ بنابراین خطر سکته مغزی یا قلبی در زنان بیشتر است.

پروفسور لی از دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد و نویسنده ارشد این پژوهش که در بخش سلامت دیلی میل منتشر شده می‌گوید:‌ «هفته‌ایی 150 دقیقه فعالیت فیزیکی که می‌تواند شامل خرید کردن و تمیز کردن خانه شود تا هفته‌ای 75 دقیقه ورزش هوازی نظیر پیاده‌روی می‌تواند تأثیرات شگرفی بر روی سلامتی زنان در دوره میانسالی و کهنسالی بگذارد».

محقق این پژوهش در پایان گفت:‌ «‌به طور کلی نیز نشان داده شده، زنانی که روابط اجتماعی بالایی دارند در خطر پایینی برای مرگ ناشی از دلایل مختلف قرار دارند».

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان