۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دانشجویان در چارچوب مبانی انقلاب صدای رسای مستضعفین‌باشند
کد خبر: ۲۶۷۹۵۶ نویسنده: بخشی پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۶ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

دانشجویان در چارچوب مبانی انقلاب صدای رسای مستضعفین‌باشند

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشجویان باید در چارچوب مبانی انقلاب صدای رسای مستضعفین‌باشند.

دانشجویان در چارچوب مبانی انقلاب صدای رسای مستضعفین‌باشند
امیررضا بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین اظهار کرد: سابقه انجمن ‌های اسلامی به دهه ۲۰ و ابتدا در دانشکده پزشکی تهران و سپس دانشکده فنی تهران برمیگردد.

وی افزود: از موسسان و حامیان اولیه انجمن های اسلامی می توان به شهید چمران، شهید مطهری و مرحوم طالقانی اشاره کرد.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اذعان کرد: بعد از روی کار آمدن پهلوی دوم فضا تاحدودی برای طیف‌های سیاسی از جمله طیف اسلامگرا باز شد.

وی ادامه داد: طیف‌های دیگری که در دانشگاه‌ها فعال بودند طیف چپ و مارکسیست و با رهبری شاخه دانشجویی حزب توده و چریک های فدایی خلق فعالیت می‌کردند، طیف دیگر طیف مجاهدین خلق بودند که درون فعالیت‌های آنها التقاط بود.

بخشی پور عنوان کرد: دسته سوم طیف ملی مذهبی بود که به رهبری شاخه دانشجویی نهضت آزادی و جبهه ملی بود، این طیف به براندازی نظام شاه اعتقادی نداشت و فقط خواستار اصلاحاتی در چارچوب قانون اساسی مشروطه بود.

وی گفت: رمز زنده ماندن انقلاب اسلامی این است که این انقلاب از دل مردم بیرون آمد و حامیان آن توده‌های مختلف مردم بودند و امام پس از هشت سال جنگ می‌فرماید جنگ بزرگتری شروع شده است و باید با استکباری بزرگتر جنگید.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: امام میفرماید امروز جنگ فقر و غنا و جنگ استکبار و استضعاف شروع شده است؛ نسل فعلی به مراتب مومن‌تر و با صلابت‌تر و پیشتازتر از نسل‌های پیشین انقلاب است.

وی اضافه کرد: دیدگاه بعضی از افراد نسبت به نسل فعلی دیدگاه اشتباه است و باید تصحیح شود.

بخشی‌پور ادامه داد: حماسه هایی مثل پیاده روی اربعین و دفاع از حرم را این نسل آفریدند تا جایی که یک جوان دهه هفتادی بنام شهید حججی شاخص ترین شهید معاصر شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب حجتی در مقابل دیدگان همه شد

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: بنا بر فرمایش امام خمینی (ره) ،مهم ترین وظیفه جنبش دانشجویی حفظ نظام اسلامی است اما این سخن باید به درستی تفسیر شود.
وی اظهار کرد: زمانی این نظام حفظ می‌شود که علاوه بر حفظ ساختار سیاسی، ارزشهای درونی آن مانند عدالت،معنویت،آرمان خواهی و مردمسالاری نیز پابرجا باشد.

بخشی‌پور با بیان اینکه دانشجویان در چارچوب مبانی انقلاب صدای رسای مستضعفین‌باشند، ادامه داد: وظیفه دیگر جنبش دانشجویی بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی علی الخصوص مبانی فکری امامین انقلاب اسلامی است.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: متاسفانه امروز در بازخوانی مبانی فکری رهبران انقلاب با ضعفی جدی روبرو هستیم و حتی اگر افراد ارزشی درون دانشگاه نیز به سراغ خواندن مبانی انقلاب بروند به سراغ افراد و بزرگان دیگری میروند.

وی اضافه کرد: هنوز جامعه انقلابی ما عقاید امامین انقلاب را نشناخته‌اند و مهمترین آنها تببین نقش پررنگ مردم در کشور هست.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اذعان کرد: پیش از انقلاب جامعه مذهبی معروف بود به کسانی که ارتباط بسیار زیادی با مردم معمولی داشتند اما امروز طیف مذهبی و دانشجویان انقلابی در ارتباط گیری با دیگر دانشجویان و مردم دچار ضعف جدی هستند.

بخشی ‌پور ادامه داد: هر روز شاهد تجمع کارگران برای اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدشان مقابل استانداری هستیم و نباید فراموش کنیم که بار اصلی‌انقلاب به فرموده امام خمینی(ره) بر دوش همین قشر است.

وی ادامه داد: درخواست ما از مسئولین رسیدگی به چنین مشکلاتی است چراکه زیبنده نظام اسلامی نیست که کارگر مظلومش برای دستمزدی ناچیز تجمع و اعتراض داشته باشد.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: وظیفه سوم جنبش دانشجویی شناسایی دقیق و رصد عملکرد دشمن است؛ دانشجویان باید مانند واحد اطلاعات عملیات زمان جنگ رفتار، تجهیزات و امکانات دشمن را رصد کنند.

بخشی‌پور گفت: وجود و هویت ایرانی وابسته به انقلابی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بود و تاریخ پیش از انقلاب پر است از توهین به مردم ایران و زمانی که استقلال یافتیم عزتمند شدیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که انجمن های اسلامی باید انجام دهند بازخوانی اسناد لانه جاسوسی است که امروز این‌کار توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شروع شده است.

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اذعان کرد: امروز بسیاری از خواسته‌های مردم در انقلاب اسلامی به دست آمده اما همچنان در برخی بخش‌ها دچار کمبود هستیم.

بخشی‌پور خاطرنشان کرد: هنوز در عدالت اجتماعی و سپردن نقش به جوانان و دفاع از مظلومین با ضعف روبرو هستیم که برطرف نمودن این‌ضعفها بزرگترین آرزوی جنبش دانشجویی است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان