۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برباد رفتن میلیاردها تومان پول مردم به دستور دولت/ لیگ برتر به لیگ جادوگرها تبدیل شد!
کد خبر: ۲۶۷۹۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۶ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

از گوشه و کنار ورزش

برباد رفتن میلیاردها تومان پول مردم به دستور دولت/ لیگ برتر به لیگ جادوگرها تبدیل شد!

رفتارهای عجیب و خارج از عرف کی‌روش تا حضور جدی جادوگرها در فوتبال ما، موضوعاتی است که در روایت مشرق از گوشه و کنار ورزش به آنها پرداخته شده است.

برباد رفتن میلیاردها تومان پول مردم به دستور دولت/ لیگ برتر به لیگ جادوگرها تبدیل شد!
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ؛ در شرایطی که بار دیگر کارلوس کی‌روش اقدام به اظهار نظر در زمینه‌ای می‌کند که در حیطه وظایف و اختیارات وی نیست و انفعال فدراسیون فوتبال نیز ادامه دارد، ورزش کشورمان خالی از حواشی و نادیده‌ها نیست. با هم مروری بر برخی از این رویدادها خواهیم داشت.

* اتفاق عجیب هفته را می‌توان پرداخت بدهی نجومی دو تیم استقلال و پرسپولیس از سوی دولت دانست که موجب شگفتی همه شد. اینکه یک سوء مدیریت چندین ساله زمینه ساز بحران مالی در این دو تیم پرطرفدار پایتخت شده، ریشه در تصمیم‌سازی‌های نادرست دولت‌ها داشته که با تصمیم اخیر مبنی بر پرداخت بدهی‌ها از بیت المال، به اوج خود رسید. به راستی چرا پول مردم باید اینگونه تلف شده و عاملان این نابسامانی نیز به حال خود رها شوند؟ آیا این تدبیری شایسته است که میلیاردها تومان از پول مردم صرف ماله کشی در یک سرافکندگی مدیریتی شود؟ کاش به جای اینگونه تصمیمات احساسی و پوپولیستی، عاملان این فاجعه مشخص شده و عقوبت شوند و در ادامه نیز این دو تیم پرهوادار به مدیران شایسته و کاردان سپرده شوند تا یک بار برای همیشه، شاهد حل این ماجراها باشیم.

* مدتهاست که مشرق به بررسی حضور و فعالیت جادوگرها در فوتبال ایران پرداخته است؛ اما نه تنها شاهد برخورد شایسته‌ای در این زمینه نیستیم که وضعیت به مرز بغرنجی رسیده است. اکنون می‌توان ادعا داشت که در بیشتر دیدارها در سطوح مختلف شاهد اقداماتی در این راستا هستیم. نکته قابل تامل این است که مربیان به ظاهر علمی و مدعی اخلاق نیز در این دام افتاده و حتی ترکیب تیم خود را نیز واگذار به این افراد کرده اند. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق بایستی در این زمینه ورودی آشکار و جدی داشت باشند؛ در غیر اینصورت اوضاع به مراتب وخیم‌تر شده و چه بسا به زودی جادوگرها روی نیمکت تیم ها بنشینند!

* عملکرد پرابهام، ضعیف و غیرکارشناسی کمیته ملی المپیک در چهار سال اخیر، زمینه ساز انتقادات و مخالفت‌های گسترده‌ای شده است. این موضوع در کنار ناتوانی ادامه‌دار در جذب کمکهای مالی در سال اخیر باعث شده تا همه از لزوم تغییر گسترده در این تشکیلات سخن بگویند که انتخابات آن نیز دی ماه سال جاری خواهد بود. در این بین، انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک جمعه قبل برگزار شد که نتایج آن نشان داد چقدر جامعه ورزش مایل و خواستار تغییرات اساسی است. فهرست ورزشکارانی که توانستند جواز حضور در این کمیسیون را کسب کنند، متشکل از آنهایی است که قائل به اصلاحات در کمیته فعلی بوده و جالب است که ورزشکاران با رای بالا آنها را انتخاب کردند. این نشان می دهد که بدنه ورزش کشور که ورزشکاران هستند، باور به این دارند که این کمیته توانمندی نداشته و باید جای خود را به گروهی جدید دهند. به اعتقاد کارشناسان، انتخابات کمیسیون ورزشکاران آغاز تغییرات گسترده است که تمامی ورزش کشور خواستار آن هستند تا بار دیگر کمیته در جایگاه تصمیم ساز و کارشناسی خود قرار گیرد.

* اینکه کارلوس کی روش هر از گاهی به فردی یا افرادی حمله کند و تیغ بر چهره کسی بکشد، اتفاقیست طبیعی که در حیطه شخصیت و اوضاع روحی وی قابل بررسی و تامل است؛ اما سوال این است که فدراسیون فوتبال تا کی به انفعال خود ادامه می‌دهد؟ قرار است این رفتار تا کی ادامه یابد و تاج به عنوان مرد اول فوتبال ایران، به نظاره نشیند؟ آیا وقت آن نرسیده این موضوع یک بار برای همیشه حل شده و این مربی پرتغالی حیطه وظایف و اختیارات خود را بداند تا با این رفتارهای خلاف عرف، آرامش فوتبال کشور را برهم نزند؟ اینها سوالاتی است که ذهن بسیاری از دوستداران این ورزش را به خود مشغول کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان