۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نوشابه‌های گازدار عامل اصلی شروع بیماری‌های قلبی و دیابت
کد خبر: ۲۶۷۹۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۵ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

نتیجه به دست آمده از یک بررسی نشان داد؛

نوشابه‌های گازدار عامل اصلی شروع بیماری‌های قلبی و دیابت

نتیجه به دست آمده از یک بررسی نشان داد، مصرف نوشابه‌های گازدار نه تنها عامل افزایش صعودی بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌آید، بلکه یکی از عوامل اصلی شروع چنین بیماری‌هایی است.

نوشابه‌های گازدار عامل اصلی شروع بیماری‌های قلبی و دیابت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ؛ بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، نوشیدن تنها مقدار کمی نوشابه منجر به افزایش ریسک بیماری قلبی، سکته، فشار خون بالا و دیابت می‌شود.

طبق گزارش محققان، مصرف یک قوطی 0.34 لیتری نوشابه گازدار موجب افزایش فشار خون می‌شود و کمی بیشتر از آن ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

محققان می‌گویند: مصرف نوشیدنی‌های شیرین به طور مداوم در میان تمام گروه‌های سنی در سراسر جهان افزایش یافته و این در حالیست که سطح بالای قند در نوشیدنی‌ها خطر ابتلا به سندرم متابولیک را نیز شدیداً افزایش می‌دهد.

فدیال ایسوپ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آفریقای جنوبی، در این باره می‌گوید: «افزایش شیوع اختلالات کاردیومتابولیک به طور مستقیم با شهرنشینی و سبک زندگی مضر نظیر بی‌تحرکی، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب مرتبط است».

سازمان ملل متحد 6 سال پیش هشدار داد که بیماری‌های مزمن، خطر بیشتری برای سلامتی نسبت به بیماری‌های عفونی دارند؛ بر اساس داده‌های موجود، سندرم متابولیک و دیابت باعث مرگ 19 میلیون نفر در سال می‌شوند.

ایسوپ در پایان گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که نیاز به آموزش عمومی در مورد اثرات مضر مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار وجود دارد؛ چراکه مصرف بیش از اندازه مواد قندی یکی از تغییرات اساسی در رژیم غذایی جهانی در طول چند دهه اخیر بوده و همین موضوع نه تنها عامل افزایش صعودی بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌آید، بلکه یکی از عوامل اصلی شروع چنین بیماری‌هایی است».

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان