۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شورای شهر جای سیاسی‌کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست
کد خبر: ۲۶۷۸۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۴ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

شورای شهر جای سیاسی‌کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نباید اجازه داد برخی شورا را به حاشیه ببرند؛ چراکه شورای شهر جای سیاسی کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست بلکه افراد از اقشار مختلف می‌توانند آستین‌ها را بالا زده و تنها برای رضای خدا و خدمت به مردم در شورای شهر حضور یابند.

شورای شهر جای سیاسی‌کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورا... قدرتی صبح امروز(یکشنبه) در دیدار با شهردار و اعضا شورای شهر قزوین اساس مسئولیت‌ها را خدمت به مردم در جهت کسب رضای الهی دانست و بیان کرد: همه مسئولیت‌ها را باید امانت الهی بدانیم و خداوند سبحان برای خدمت به مردم جایگاه والایی را مقدر فرموده که این مهم در کلام ائمه معصومین(ع) برجسته است.

وی ادامه داد: در شورای شهر که واگذاری مسئولیت به صورت مستقیم از سوی مردم صورت گرفته باید دقت بیشتری شود، نباید فرصت موجود را با کارهای حاشیه‌ای به خسران بدل کنیم؛ چراکه شیطان و وسوسه‌های شیطانی خناس تلاش می‌کنند ما را از مسئولیت خود منحرف کنند؛ ولی لازم است همه ما مراقبت کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: چرا باید فرصت خدمت به مردم که می‌تواند بستری برای سرافرازی در آخرت باشد را تباه کنیم؛ بنابراین با ارتباط بیشتر با مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها بستر سعادت دنیا و آخرت خویش را فراهم خواهیم کرد.

هیچ سیاستی جز خدمت به مردم در شورای شهر ارزش ندارد
وی تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی شورا را به حاشیه ببرند چراکه شورای شهر جای سیاسی کاری و حضور احزاب و جریان‌ها نیست بلکه افراد از گروه‌های متفاوت و اقشار مختلف می‌توانند آستین‌ها را بالا زده و تنها برای رضای خدا و خدمت به مردم در شورای شهر حضور یابند.

قدرتی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا جایگاه خدمت به مردم است و هیچ سیاست و برنامه‌ای جز خدمت به مردم در این نهاد مردمی ارزش ندارد.

وی عنوان کرد: خدمت به مردم اگر از دو شرط خلوص و صداقت برخودار باشد؛ از جمله عبادات تلقی شده و ثوابی معادل عبادات مستحبی و بلکه بالاتر دارد؛ به طوری که از امام صادق(ع) روایت شده که می‌فرمود: کسی که هفت دور خانه خدا را طواف کند، خداوند برایش شش هزار حسنه می‌نویسد و همین قدر گناه از او را محو می‌کند؛ ولی برآوردن حاجت مومنی برتر از این طواف است.

وی گفت: تمام فضایل و اجر و پاداشی که برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده، مشروط به این است که خدمت به دیگران از نیت خالصانه و صادقانه و فقط در جهت تقرب به خدا و احیای ارزش‌های دینی صورت پذیرد؛ نه اینکه به خاطر رسیدن به پول و ثروت و یا محبوب شدن پیش مردم و یا کسب شهرت و پیدا کردن نام نیک و یا رسیدن به مقام و منصب و سایر موارد این چنینی صورت پذیرد که در این صورت انسان را از پاداش الهی و اخروی محروم می‌سازد.

قدرتی یکی از عرصه‌های خدمت به مردم را در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: شورای شهر یک جنبه کارش باید مسائل اجتماعی باشد و در این میان شهردار و اعضای شورای شهر و روستا می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ایجاد بستر مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

وی یادآور شد: باید همه تلاش کنند تا نسل آینده را به دور از هیاهوهای فریبنده دنیا نسلی عالم، اندیشمند، فرهیخته، فرهنگی و تلاشگر در کسب رضای الهی تربیت کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان