۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پس از تعیین تکلیف به کشاورزان بازگشت
کد خبر: ۲۶۷۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۴ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پس از تعیین تکلیف به کشاورزان بازگشت

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در راستای رفع تداخلات اراضی ؛ ۱۲ هزار و ۳۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان پس از تعیین تکلیف قطعی به کشاورزان بازگشت و به اراضی کشاورزی استان اضافه شد .

۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان  پس از تعیین تکلیف به کشاورزان بازگشت
رضا افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با بیان این خبر افزود : این میزان اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شده در 37 پلاک ثبتی استان قراردارد .

وی اظهار داشت : هم اکنون تعداد 91 پرونده و پلاک اراضی به وسعت 195هزار و 214 هکتار در سطح استان به این مدیریت برای تعین تکلیف و و رفع تداخل ارجاع شده است .

افلاطونی تصریح کرد : از این تعداد پلاک ارجاع شده 15 پلاک به مساحت 27هزار و139 هکتار در شهرستان آبیک ، 14پلاک به مساحت 20هزار و 212 هکتار د ر البرز ، 16 پلاک به مساحت 38هزار و 20 هکتار در شهرستان البرز ، 12پلاک به مساحت 38هزار و415 هکتار در شهرستان بوئین زهرا ، 15 پلاک به مساحت 29هزار و 642 هکتار در شهرستان تاکستان و 19 پلاک به مساحت 41هزارو 784 در قزوین قرار دارد .

به گفته ی وی ؛ از این تعداد پرونده ارجاع شده ؛ در حال حاضر 37 پرونده بررسی شده که مساحت آن ها 60هزار و 809 هکتار می باشد .

افلاطونی خاطر نشان کرد : تعداد 57 پرونده به مساحت 134هزار و 405 هکتار نیز در دست بررسی است .

این مقام مسئول ؛ شکل گیری ساختار گروههای شهرستانی ، کمیسیون استانی و کمیته فنی رفع تداخلات ، برنامه ریزی شروع انجام رفع تداخلات در سطح شهرستانها، عقد قراردادهای مشاوره مهندسی جهت انجام طرح ، تعیین محدوده و پلاکهای پایلوت کاری جهت دستیابی به دستورالعملهای استاندارد کاری برای تعمیم دهی به مجموعه پلاکهای کاری در سطح استان در دو محور اصلی مهندسی و حقوقی ، عقد قرارداد مشاوره حقوقی جهت نظارت بر فرایند های حقوقی طرح، تعریف استانداردهای تولید نقشه های مربوط به کارگروه های شهرستانی و کمیسیون استانی جهت مدیریت و یکپارچه سازی اطلاعات رقومی ، تعریف و تشکیل ساختار پایگاه اطلاعات توصیفی و مکانی طرح در محیط سیستم اطلاعات جغرافیائی GIS برای لایه های اطلاعاتی طرح در قالب استانی را از اقدامات فنی و اداری انجام شده این مدیریت در راستای رفع تداخلات اراضی کشاورزی برشمرد .

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان