۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۶ ماه حقوق و بیمه ماپرداخت نشده/ امروز کدام مسئول پاسخگوی خانواده‌های متلاشی شده کارگران است؟
کد خبر: ۲۶۷۶۶۳ نویسنده: کارگران شرکت " ایران قوطی" تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

کارگران شرکت " ایران قوطی" در مصاحبه با صبح قزوین:

۶ ماه حقوق و بیمه ماپرداخت نشده/ امروز کدام مسئول پاسخگوی خانواده‌های متلاشی شده کارگران است؟

کارگران شرکت " ایران قوطی" گفتند: درخواست زیادی از مسئولان نداریم همان حقوق و بیمه ای که حقمان است پرداخت کنند، چرا باید مدیران حقوق به موقع دریافت کنند اما کارگرانی که گاهی زیر خط فقر قرار دارند به این میزان با مشکلات مالی روبرو باشند؟

۶ ماه حقوق و بیمه ماپرداخت نشده/ امروز کدام مسئول پاسخگوی خانواده‌های متلاشی شده کارگران است؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کارگران شرکت "ایران قوطی" قزوین برای دومین بار متوالی صبح امروز(پنج شنبه) مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

کارگران تجمع کننده علت این تجمع را عدم پرداخت شش ماه حقوق، سه سال عیدی و بن‌های کارگری عنوان کردند.

کارگران معترض این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شرکت "ایران قوطی" قزوین از سال 62 راه اندازی شد و هم اکنون 160 کارگر دارد که حدود 12 نفر آنها استخدامی هستند و در مرز بازنشستگی قرار دارند و بقیه نیز قراردادی هستند.

این کارگران افزودند: قبلا قراردادهای کارگری ما با شرکت به صورت 6 ماهه و 3 ماهه بسته می‌شد اما چندماهی است که مسئولان شرکت قرارداد یک ماهه با ما تنظیم می‌کنند.

این کارگران تجمع کننده اذعان کردند: از فروردین ماه سال جاری حقوق کارگران پرداخت نشده و بتازگی فقط حقوق فروردین ماه را واریز کرده اند، حتی بن کارگری ما طی سال‌های 90، 91، 92 پرداخت نشده که مبلغ سالانه آن یک میلیون و 300 هزارتومان بود.

کارگران شرکت "ایران قوطی" قزوین گفتند: در سال جاری 6 ماه حقوق ماه پرداخت نشده و از ابتدای سال نیز لیست بیمه ای برای ما رد نشده و هیچ هزینه ای برای بیمه کارگران واریز نشده است و خانواده‌های ما دفترچه بیمه ندارند.

این معترضان عنوان کردند: سال‌هایی گذشته حق بیمه ما به صورت منظم واریز نمی‌شد و از ابتدای سال به طور کامل قطع شده؛ از سال 93 تاکنون نیز عیدی کارگران واریز نشده است و این مشکل عاملی برای ایجاد اختلافات خانوادگی بین کارگران شرکت شده است.

کارگران شرکت "ایران قوطی" قزوین تصریح کردند: متاسفانه در بین خانواده‌های کارگران شاهد بودیم که به علت مشکلات مالی به طلاق منجر شد که جای تاسف دارد؛ امروز کدام مسئول پاسخگوی خانواده‌های متلاشی شده این کارگران است؟

این کارگران تجمع کننده تاکید کردند: "ایران قوطی" قزوین یک شرکت خصوصی است که تولید قوطی‌های مواد غذایی، شیرخشک و رب و کنسرو را انجام می‌دهد و مواد تامین کننده تولیدات ما در داخل کشور است و از داخل کشور هم سفارش کالا داریم.

این معترضان بیان کردند: سه هفته قبل ما مقابل استانداری تجمع کرده بودیم که قرار شد جلسه ای با حضور نماینده شرکت برگزار شود؛ اما متوجه شدیم که مسئولان شرکت در این جلسه حضور پیدا نکرده اند.
کارگران شرکت "ایران قوطی" گفتند: شرکت ما با سفارشهایی که قبول می‌کند کار تولید انجام می‌دهد و انبار دپو شده محصولات هم نداریم؛ چطور مسئولان شرکت نمی‌توانند حقوق و حق بیمه ما را پرداخت کنند؟ مدیران شرکت فقط تا به امروز به ما وعده رفع مشکلات داده اند.

این کارگران تجمع کننده اذعان کردند: سال گذشته پیش از عید کارگران اعتصابی در شرکت داشتند که خط تولید متوقف شد و مدیرعامل شرکت قول رفع مشکلات را داد؛ اما در همان ایام 15 نفر از نیروهای معترض را تعدیل کردند.

این معترضان در پایان عنوان کردند: درخواست زیادی از مسئولان نداریم همان حقوق و بیمه ای که حقمان است پرداخت کنند، چرا باید مدیران حقوق به موقع دریافت کنند اما کارگرانی که گاهی زیر خط فقر قرار دارند به این میزان با مشکلات مالی روبرو باشند؟
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان