۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کتاب «مشق ایثار» بزودی منتشر می‌شود/ قزوین دارای ۳۰۰ دانش آموز شهید است
کد خبر: ۲۶۷۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۹ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

با محوریت شهدای دانش آموز؛

کتاب «مشق ایثار» بزودی منتشر می‌شود/ قزوین دارای ۳۰۰ دانش آموز شهید است

کار تدوین مجموعه‌ی معرفی شهدای دانش‌آموز استان قزوین، بزودی به پایان رسیده و در قالب کتاب «مشق ایثار» منتشر می‌شود.

کتاب «مشق ایثار» بزودی منتشر می‌شود/ قزوین دارای ۳۰۰ دانش آموز شهید است
حسن شکیب‌زاده، نویسنده و پژوهشگر آثار دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مجموعه‌ معرفی دانش آموزان شهید استان قزوین با استفاده از سرگذشت، تصاویر، وصایا و خاطرات مرتبط با دوران تحصیل آنان در حال تدوین است که بزودی آماده‌ی انتشار خواهد شد.

وی گفت: استان قزوین دارای 300 دانش آموز شهید در مقاطع مختلف تحصیلی است که طی هشت سال دفاع مقدس، با حضور در مناطق مختلف جنگی، از حریم اسلام و ایران اسلامی دفاع کردند.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: تاکنون چهل کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت، تدوین و منتشر کرده است، کتاب مشق ایثار را حرکتی با ارزش در جهت معرفی جوانان و نوجوانان سال‌های دفاع مقدس می‌داند که با گذشت از مرز علم و دانش و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، به وظایف دینی و انسانی خود عمل کردند.

وی با اشاره به محتوای این مجموعه گفت: کتاب مشق ایثار شامل سرگذشت کوتاه همراه با تصاویر مرتبط، وصایا و خاطراتی است که همکلاسی‌ها، همرزمان و یا بستگان آنان در خصوص مسایل تحصیلی و دفاعی شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، بیان کرده‌اند.

شکیب‌زاده افزود: با توجه به مطالب تهیه شده و کثرت شهدای دانش‌آموز، تنظیم این مجموعه‌ی نفیس حداقل در دو جلد کتاب، تنظیم و منتشر خواهد شد.

وی گفت: براساس مستندات موجود بیش از 500 تن از شهدای استان قزوین در سال‌های اولیه‌ی اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در حال تحصیل در مدارس مختلف بوده‌اند، لیکن با فرمان حضرت امام و بر اساس نیاز جبهه‌ها، جمعی از آنان از ادامه‌ی تحصیل باز مانده و به عنوان نیروهای بسیجی و پاسدار رسمی، سال‌ها در جبهه‌ها حضور یافته و یا به فعالیت‌های دیگر اجتماعی مشغول شدند که آمار این عده از جمع شهدای دانش آموز خارج شده‌اند.

به گفته وی استان قزوین دارای سه هزار شهید است که بعد از قشر کارگران، دانش آموزان بیشترین شهید را در این استان تقدیم انقلاب کرده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان