۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمازهای جمعه و مساجد پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد
کد خبر: ۲۶۷۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نمازهای جمعه و مساجد پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از دانش‌آموزان استان گفت: حضور دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی برای روحانیت و انقلابیون روحیه‌بخش بود.

نمازهای جمعه و مساجد پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از دانش‌آموزان استان قزوین که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی همراهی و هماهنگی دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی، برای روحانیون، طلاب و انقلابیون روحیه‌بخش بود و بحمدالله امروز نیز دانش‌آموزان در پیگیری آرمان‌های انقلاب و مطالبات رهبری پیشتاز هستند.

وی در ادامه به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی از سوی دانش‌آموزان پرداخت و تصریح کرد: امام خمینی (ره) مساجد را سنگر نامیدند و رهبر انقلاب نمازهای جمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمانی، تقوایی، بصیرتی و قلب فرهنگی هر شهر نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه قزوین در این خصوص افزود: ما نیز باید با پیروی از فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نمازهای جمعه و مساجد را به عنوان مهمترین مراکز عبادت و بندگی، پایگاه اصلی و بنیادین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم و اگر این هدف را با جدیت دنبال نماییم قطعاً به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر جذب حداکثری جوانان به نمازهای جمعه و جماعت تأکید کرد و ابراز داشت: خداوند تأکید دارد که مساجد را کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و جامعه دانش‌آموزی ما به عنوان قشری جوان، پویا، پاک و مؤمن می‌توانند نقش مهمی در آبادانی مساجد ایفا کنند؛ اما لازم است مسئولان زمینه جذب و فعالیت هر چه بیشتر آن‌ها را در مساجد و نمازهای جمعه فراهم نمایند.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤثر و امیدوارکننده‌ای در ستاد نماز جمعه قزوین برای جذب دانش‌آموزان و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها در نماز جمعه قزوین تدوین شده است که اجرای کامل آن‌ها نیازمند همکاری و همراهی بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش است.

در ابتدای این دیدار آقای سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش و آقای رضا ابراهیمی، مسئول بسیج دانش‌‌آموزی استان قزوین گزارشی از برنامه‌های خود در هفته بسیج دانش‌آموزی ارائه کردند.

همچنین تعدادی از دانش‌آموزان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود برای اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش‌آموزان در استان پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان