۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ارسال ۱۱۰۰ تن کمک‌های مردمی به عراق/ ۵۱ موکب قزوین آماده خدمات رسانی به زوار اربعین است
کد خبر: ۲۶۷۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین اعلام کرد:

ارسال ۱۱۰۰ تن کمک‌های مردمی به عراق/ ۵۱ موکب قزوین آماده خدمات رسانی به زوار اربعین است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: هم اکنون ۱۱۰۰تن کمک‌های مردمی در حال اعزام و بارگیری برای ارسال به کشور عراق است و بیش از ۷۰۰خادم افتخاری برای حضور در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند.

ارسال ۱۱۰۰ تن کمک‌های مردمی به عراق/ ۵۱ موکب قزوین آماده خدمات رسانی به زوار اربعین است
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد مردمی اربعین در قزوین اظهار کرد: متولی اصلی اربعین مردم هستند و دبیر آن ستاد مردمی است.

وی افزود: مایه مباهات است مردم قزوین با هماهنگی با ستاد بازسازی و ستاد مردمی اربعین سازماندهی خوبی در ارسال کمک‌های مردمی داشتند به گونه ای که ارائه خدمات پنج برابر شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین بیان کرد: سال گذشته قزوین ۴موکب رسمی در ایران و عراق داشت که امسال تعداد آنها به ۵۱موکب رسمی افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: ستاد مردمی اربعین با تشکیل پنج قرارگاه در ایران، نجف، مسیر پیاده روی، کربلا و مسیب(حرم طفلان مسلم) به ارائه خدمت به زوار اربعین خواهد پرداخت.

این مسئول ادامه داد: قرارگاه ایران در شهر آوج و مرز خسروی(قصر شیرین) قرار دارد که این قرارگاه بدرقه کننده زائران است، سال‎های گذشته ما در مرز مهران موکب داشتیم اما با توجه به افتتاح مرز خسروی امسال ما در این مرز حضور پیدا کردیم.

12 نقطه در مسیر پیاده روی آماده خدمت رسانی به زوار
وی اضافه کرد: در شهر نجف دو موکب طراحی شده که یکی در مسجد کوفه و دیگری در صد متری حرم امام قرار دارد که خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و پیش بینی می‌شود دو هزار زائر را اسکان و پذیرایی خواهد کرد.

کبودوند بیان کرد: در مسیر پیاده روی در ۱۲نقطه موکب‌های قزوین، در کربلا در سه نقطه خیابان باب قبله، خیابان باب بغداد و خیابان باب طوریج آماده خدمت رسانی به زوار اربعین هستند.

وی عنوان کرد: در خیابان باب طوریج محلی برای ارائه خدمات پزشکی آماده شده که جامعه پزشکی با همکاری علوم پزشکی این خدمات را برعهده گرفته است که این محل پرترددترین منطقه برای زوار عراقی است که روزانه ده هزار وعده غذایی نیز توزیع می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین در ادامه ابراز کرد: در این موکب پزشک عمومی، متخصص زنان و کادر درمانی بسیج دانشجویی و مجموعه بهداری سپاه استان ارائه خدمات پزشکی دارند که از دوستان هلال احمر و علوم پزشکی و داوطلبان مردمی رشته درمانی تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: حسینیه مرکزی در باب قبله قرار گرفته که برنامه عزاداری و دسته عزاداری اختصاصی قزوین برای حضور در بین الحرمین با حضور مداحان در شب اربعین برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: در باب بغداد زمین دیگری برای پذیرایی و اسکان زوار قزوین در حال احداث است، در طفلان مسلم که ستاد بازسای متولی بهسازی و توسعه این حرم است، در سه راهی کاظمین و حرم طفلان مسلم پذیرایی صورت می‌گیرد.

نیازمند کمک‌های مردمی هستیم
وی یادآور شد: در سال جاری مجموعه استانداری و نماینده ولی فقیه در استان قزوین تمام تلاش خود را برای برگزاری بهتر برنامه‌های اربعین انجام دادند که از این دوستان تشکر می‌کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: هم اکنون ۱۱۰۰تن کمک‌های مردمی در حال اعزام و بارگیری برای ارسال به کشور عراق است و بیش از ۷۰۰خادم افتخاری برای حضور در اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند.

وی تصریح کرد: علیرغم همه کمک‌ها با توجه به حجم زائران و گستردگی خدمات به گونه ای است که نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم؛ البته اهل بیت خدمت در راه خود را بی پاسخ نمی‌گذارند.

کبودوند اذعان کرد: هم اکنون برای تکمیل خدمات به زوار اربعین نیازمند پول و وجه نقدی هستیم؛ زیرا با توجه به تفاوت هزینه‌های در ایران و عراق خرید برخی کالاها در عراق به چندبرابر هزینه نیازمند است که کمک‌های مردمی در این حوزه کارگشاست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان