۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۶ برنامه ویژه بسیج دانش آموزی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۴۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین:

۸۶ برنامه ویژه بسیج دانش آموزی در قزوین برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانش آموزی قزوین گفت: امسال بیش از ۸۶ برنامه ویژه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در استان قزوین و با رویکرد متفاوت دانش آموز محوری اجرا خواهد شد.

۸۶ برنامه ویژه بسیج دانش آموزی در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ؛ رضا ابراهیمی‌، مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین روز گذشته(شنبه) در نشست خبری و مطبوعاتی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مجتمع شهید آوینی بیان کرد: در سال ۷۵ به دستور امام خمینی (ره) روز ۸ آبان به مناسبت سالروز شهید فهمیده به عنوان اسوه دانش آموزان انقلاب اسلامی به نام بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف برنامه‌های سازمان بسیج در این هفته عنوان کرد: از مهمترین اهداف این سازمان توسعه و تبیین فرهنگ تفکر بسیجی، معرفی ظرفیت و توانمندی بالقوه بسیج دانش آموزی به اولیا و دانش آموزان و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده سازان است.

ابراهیمی افزود: فعالیت‌های گسترده و کیفی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، معرفتی،سازندگی و اجتماعی برای عموم دانش آموزان، تقویت روحیه نشاط، شادابی، خلاقیت، نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح مدارس و نوجوانان ۶هزار شهید دانش آموز مخصوصا حسین فهمیده و برای نسل چهارم شهید محسن ححجی را الگو حقیقی و سرمشق خود نیز قرار دهند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که پرداختن به بسیج امری مهم و بسیج دانش آموزی امری مهمتر است، ابراز کرد: امسال بیش از ۸۶ برنامه ویژه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در استان قزوین و با رویکرد متفاوت دانش آموز محوری اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به معرفی نامگذاری روزهای بسیج دانش آموزی و برنامه‌هایش تصریح کرد: نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، دیدار دانش آموزان با نماینده ولی فقیه، شرکت دانش آموزان در نمازجمعه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری ستاد یادواره شهدا از برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه نهضت روشنفکری و ویزیت رایگان دانش آموزان بسیجی توسط پزشک عمومی، متخصص،آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی و دندان‌پزشکی نیز با 20درصد تخفیف در درمانگاه‌های پاکران و امام خمینی(ره)، اکیپی از بسیج جامعه پزشکی و بسته‌های بهداشتی به مدارس مناطق محروم اعزام خواهد شد.

ابراهیمی اذعان کرد: فضاسازی سطح شهر، غبار روبی و عطرافشانی مزارشهدا و برگزاری طرح هم عهدی با شهدا و روایت گری، نشست فرماندهان بسیج دانش آموزی با سردار شاهرخی، تجلیل از دانش آموزان نخبه، برگزاری مسابقه علمی رایگان ویژه متوسطه اول، برگزاری نشست‌هایی بصیرتی با موضوع استکبارستیزی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی است‌‌.

این مسئول ادامه داد: برگزای نمایشگاه از فعالیت‌ و عملکرد بسیجیان در مدارس، بازدید از موزه دفاع مقدس، برگزاری اردوی رایگان به دهکده طبیعت با همکاری شهرداری استان، دعوت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، رزمایش پدافند غیرعامل و همایش دبیران درس آماعی دفاعی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور باشکوه دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان و رونمایی از طومارهای دانش آموزان گفت: طومارهای دانش آموزان درطول هفته بسیج دانش آموزی با سه موضوع بحث مصالعه سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش، تربیت انقلابی دانش آموزان و توجه جدی تر آموزش و پرورش به موضوع پرورش نسل آینده و غفلت و بی توجهی مسئولان از معقوله عفاف و حجاب رونمایی خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین در پایان مطرح کرد: ایجاد موج استکبارستیزی و ترویج اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی، برگزاری اردوی راهیان نور به شمال غرب عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور و مهم ترین برنامه و دیدار با مقام معظم رهبری از برنامه‌های دیگر بسیج دانش آموزی است.
انتهای پیام/۳۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان