۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "مدرسه انقلابی و دانش‌آموز انقلابی" شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی
کد خبر: ۲۶۷۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان قزوین اعلام کرد:

"مدرسه انقلابی و دانش‌آموز انقلابی" شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: امسال سازمان بسیج دانش آموزی با شعار مدرسه انقلابی و دانش آموز انقلابی هفته بسیج دانش آموزی را آغاز خواهد کرد.

"مدرسه انقلابی و دانش‌آموز انقلابی" شعار امسال سازمان بسیج دانش‌آموزی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قروین؛ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین روز گذشته(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مجتمع شهید آوینی بیان کرد: این روزها کشور حال و هوای حسینی دارد و تا چند روز آینده شاهد بزرگ ترین حماسه و تجمع بین المللی دنیا و حضور باشکوه شیعیان جهان در این راه خواهیم بود زیرا در دین ما اربعین جایگاه و شریعت ویژه ای دارد.

وی مطرح کرد: معتقدم شغل خبرنگاری مشابه کار حضرت زینب(س) است که بعد از واقعه کربلا رسالت بزرگی انجام دادند که انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعدی کار بسیار ارزشمندی بود که فعالیت خبرنگاران هم در همین راستا است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه بسیج یک کلمه و عنوان ماندگار و یادگار معمار انقلاب امام خمینی(ره) است، گفت: بسیج یک تشکل رسمی و مردمی است که در ابعاد مختلفی وظیفه دارد و فعالیت می‌کند و با توجه به سابقه درخشانش در دفاع مقدس به عنوان یک نقش محوری خود را به تمام دنیا معرفی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: بسیج مستضعفین، بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد و این نهاد مردمی در زمینه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

این مسئول اظهار کرد: بسیج به ۳۱ قشر تعریف و تقسیم شده است که یکی از مهم ترین قشر آن بسیج دانش آموزی است و دانش آموزان همیشه نقش موثری در جامعه داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: روز بسیج دانش آموزی و نوجوان به مناسبت شهادت محمدحسین فهمیده در سال ۷۵ در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اسلامب نامگذاری شده است؛ که امام خمینی(ره) از این شهید به عنوان رهبر این نظام یاد کردند و مقام معظم رهبری هم ای شهید را از رسالت‌های دفاع مقدس نام بردند.

طاهرخانی اذعان کرد: بسیح دانش آموزی یکی از پایه‌های اصلی و زیر ساخت سازمان بسیج را تشکیل می‌دهد و یک نقش کلیدی دارد که دریافت کننده ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های بعدی است و در عرصه‌های کادرسازی و تشکیلاتی فعالیت‌های متنوعی دارند.

این مسئول تصریح کرد: محور فعالیت‌های بسیج دانش آموزی جذب، سازماندهی، آموزش و دفاع همه جانبه است که بیش از ۲۰ ماموریت به بسیج دانش آموزی سپرده شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین با توجه به اینکه ایمان، قلم، شجاعت سرلوحه بسیج دانش آموزی است،  بیان کرد: امسال سازمان بسیج دانش آموزی با شعار مدرسه انقلابی و دانش آموز انقلابی هفته بسیج دانش آموزی را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امسال حدود ۸۶ برنامه کلیدی در ابعاد مختلف که در شان این روز باشد از ۷ تا ۱۳ آبان تدارک دیده شده است.

طاهرخانی ابراز کرد: با توجه به سخنان بیهوده و گزاف رئیس جمهور آمریکا که جمهوری اسلامی و بعضی از ارگان‌های نظامی را زیر سوال بردند، امیدوارم امسال روز ۱۳ آبان متفاوت تر از سال‌های گذشته باشد.

وی در ادامه افزود: توقع داریم که روز ۱۳ آبان شاهد حضور پررنگ مردمی باشیم تا بتوانیم با وحدت عام مردم، نفرت و انزجار خود را به سخنان ترامپ نشان دهیم.

این مسئول عنوان کرد: انتظار داریم که اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان را اطلاع رسانی کنید تا متفاوت تر از سال‌های گذشته باشد و تنها مختص دانش آموزان نباشد؛ بلکه عام مردم باحضورشان علاقه مندی خود به نظام جمهوری اسلامی را به تمام جهان نشان دهند.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان