۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قزوين ميزبان مسابقات قرآن قوه قضائيه است
کد خبر: ۲۶۷۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

اول و دوم آذرماه؛

قزوين ميزبان مسابقات قرآن قوه قضائيه است

معاون فرهنگي دادگستري استان قزوين گفت: استان قزوين در روزهاي نخستين آذرماه به مدت دور روز ميزباني مسابقات قرآن منطقه اي قوه قضائيه را بر عهده دارد.

قزوين ميزبان مسابقات قرآن قوه قضائيه است
حجت الاسلام يعقوب عبدالهي در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: اگر فرهنگ در کل جامعه اصلاح شود به طور طبیعي سایر کارها نیز آسانتر و همچنین در دادگستری از آمار ورودی پرونده ها کاسته می‌شود.

وي ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فرهنگ تأكيد زيادي دارند به طوري كه به فرموده معظم له، فرهنگ فرع بر سیاست و اقتصاد نیست، سیاست و اقتصاد و سایر امور فرع بر فرهنگ است و همه چیز مترتب بر فرهنگ است.

معاون فرهنگي دادگستري استان قزوين اضافه كرد: قرآن به عنوان محور و اساس زندگي بايد در اين فرهنگ سازي اساس كار باشد تا بتوانيم دستيابي به زندگي جاودان را قطعي کنیم.

وي افزود: با همين نگاه معاونت فرهنگي قوه قضائيه برنامه فرهنگي را با محوريت قرآن برگزار مي‌كند كه در اين ميان مسابقات قرآن برگزار مي‌شود تا بتوانيم بسترهاي ترويج فرهنگ قرآني را در ابعاد مختلف داشته باشيم.

عبدالهي تصريح كرد: پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه مرحله منطقه ای با حضور استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان، اراک و قم به مدت دو روز از اول تا دوم آذرماه ماه در قزوين برگزار مي‌شود.

وي عنوان كرد: اين مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان برگزار مي شود كه کارکنان دادگستری، سازمان‌های تابعه و خانواده هاي آنها كه به مرحله منطقه اي راه يافتند، در اين دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگي دادگستري استان قزوين يادآورشد: تلاش دستگاه قضايي بر توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي با محوريت قرآن است و در اين بين برنامه‌هاي مختلفي تدارك ديده شده است تا بستر ارتقاي فرهنگي با بستر مناسب فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان