۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پذیرش دفترچه‌های بیمه سلامت در بخش خصوصی توجیه قانونی و عقلانی ندارد
کد خبر: ۲۶۷۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۷ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

پذیرش دفترچه‌های بیمه سلامت در بخش خصوصی توجیه قانونی و عقلانی ندارد

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید در مسیری گام برداریم که هزینه بی‌جهت نپردازیم و بتوانیم در بحث بیمه درمان به بهره وری دست پیدا کنیم.

پذیرش دفترچه‌های بیمه سلامت در بخش خصوصی توجیه قانونی و عقلانی ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سید مرتضی خاتمی نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پذیرش دفترچه‌های سلامت در بیمارستان‌های خصوصی اظهار کرد: این طرح باید از ابتدا صورت می‌گرفت و در حال حاضر با توجه به تصویب مجلس بخشنامه اجرایی شده است.

وی افزود: قانون مصوب مجلس اشاره بر این دارد کسانی که از دفترچه رایگان استفاده می‌کنند، می‌توانند در مراکز دولتی خدمات بگیرند که دقیقا در راستای اقتصاد سلامت است.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در دولت یازدهم قرار بر این بود تا افرادی که فاقد هر گونه بیمه بوده و از بضاعت مالی برخوردار نیستند طبق “آزمون وسع” شناسایی و به آن‌ها بیمه رایگان سلامت تعلق گیرد.

این نماینده مجلس ابراز کرد: آزمون وسع باید تک تک شهروندان را از نظر وضعیت مالی بررسی می کرد تا افرادی که وسع مالی دارند با پرداخت هزینه بیمه شوند و کسانی هم که از وسع مالی برخوردار نیستند به طور رایگان بیمه شوند.

خاتمی خاطرنشان کرد: اما باتوجه به اینکه در آن زمان شرایط برای اجرای این آزمون از سوی سازمان بیمه محیا نبوده و یا به هر دلیلی آزمون وسع اجرا نشد و همه افراد به صورت رایگان بیمه شدند.

۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

وی توضیح داد: از طرفی برآورد این بود که ۵ میلیون الی ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند اما در واقعیت ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی استدلال کرد: برخی شهروندان حتی توان پرداخت هزینه صدور دفترچه بیمه را ندارند و به طور یقین نمی‌توان شرایطی را فراهم سازیم که در همه بیمارستان‌ها خدمات پزشکی دریافت کنند چون این امر سبب خسارت به بخش خصوصی و افزایش مطالبات از دولت خواهد شد.

خاتمی در ادامه افزود: دولت تنها در شرایطی بیمه سلامت را رایگان به شهروندان ارائه می‌کند که مردم خدمات بهداشتی و درمانی را فقط از مراکز دولتی دریافت نماید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اجرای این طرح متکی به قانون است و مشکلی برای بیمه‌شدگان ما اتفاق نمی‌افتد و کسانی که بیمه خویش فرما دریافت کرده‌اند می‌توانند در مراکز دولتی خدمات بگیرند.

وی با بیان اینکه قوانین دیگر هم باید در حوزه بیمه و درمان اجرایی شود گفت: سازمان بیمه موظف است همپوشانی را رفع کند یعنی شهروندان باید فقط یک نوع دفترچه بیمه داشته باشند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه سازمان بیمه باید طرح راهنماهای بالینی را اجرا کند افزود: باید در مسیری گام برداریم که هزینه بی‌جهت نپردازیم و بتوانیم در بحث بیمه درمان به بهره وری دست پیدا کنیم.

خاتمی در پایان گفت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر به تکالیف خود عمل کنند تا بتوانیم بدون اختلال خدماتی که جاری شده پیش ببریم.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان