۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اورژانس قزوین در مرز خسروی، بیمارستان صحرایی برپا می‌کند
کد خبر: ۲۶۷۴۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۱۶:۱۶ ↗ لینک کوتاه

با حمایت دانشگاه علوم پزشکی؛

اورژانس قزوین در مرز خسروی، بیمارستان صحرایی برپا می‌کند

با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اورژانس قزوین در مرز خسروی، بیمارستان صحرایی برپا می‌کند.

اورژانس قزوین در مرز خسروی، بیمارستان صحرایی برپا می‌کند
احمد قاسمی، معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با حمایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تکنسین‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی، روز چهارم آبان 1396 برای برپا کردن بیمارستان صحرایی و استقرار در آن محل، راهی مرز خسروی در استان کرمانشاه شدند.

وی افزود: طبق سُنّت هر ساله، آیین پیاده روی زائران کربلای معلی و نجف اشرف به مناسبت اربعین حسینی برگزار می‌شود و اورژانس 115 استان قزوین، قصد دارد بیمارستان صحرایی متشکل از بخش‌های مختلف، مانند اورژانس بیمارستانی، اتاق عمل، آزمایشگاه، سی سی یو، آی سی یو، ارتوپدی و دندان پزشکی برپا کند.

این مسئول تصریح کرد: این بیمارستان دارای 11 کانکس از پیش تعبیه شده است که توسط چادرهای مخصوص به هم متصل می‌شوند و 10 تن مسؤول برپایی و نظارت بر روند درمان بیمارستان هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، سه دستگاه آمبولانس به تعداد 9 تکنسین عملیاتی برای ارائه خدمات درمانی بیمارستانی و پیش بیمارستانی به همراه این تیم اعزام شدند.

قاسمی اظهار کرد: زائران عبور کننده از مرز خسروی، می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی در طول ساعات شبانه روز به این بیمارستان صحرایی مراجعه کنند و این بیمارستان تا سه روز بعد از اربعین حسینی، یعنی روز 21 آبان ماه، برقرار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان