۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه اندازی ۶ قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین/ شاهد تحمیل هزینه‌های اضافی به زائران هستیم
کد خبر: ۲۶۷۴۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رییس ستاد مردمی اربعین قزوین:

راه اندازی ۶ قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین/ شاهد تحمیل هزینه‌های اضافی به زائران هستیم

رییس ستاد مردمی اربعین قزوین گفت: دریافت ۲۲۰تومن هزینه برای صدور ویزا شایسته نیست، سال گذشته از هزینه‌های دریافت شده برای بیمه، چقدر برای اربعین خرج شده؟ مسئولان پاسخگو باشند.

راه اندازی ۶ قرارگاه برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین/ شاهد تحمیل هزینه‌های اضافی به زائران هستیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید مطهر سید علیزاده رییس ستاد مردمی اربعین قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی اظهار کرد: خدای متعال برای درک مقام لقاءاللهی خود انسان‌های کاملی تربیت کرده و با برنامه ریزی آنها را برای هدایت انسان‌ها فرستاده که انبیای الهی و چهارده معصوم جزو آنها هستند. 

وی با بیان اینکه خداوند اجازه ویژه تاثیرگذاری به سیدالشهدا داده است، ابراز کرد: امام حسین(ع) در راه خدا تمام هستی خود را فدا کرد و خدای متعال هم روی ایشان سرمایه گذاری عظیمی کرد. 

این مسئول بیان کرد: اربعین حرکتی است که خود اهل بیت آن را برنامه ریزی کردند، پس از شهادت امام و انتقال اسرا به شام و برگشت به کربلا، حضرت زینب(س) این پایه گذاری را کردند. 

دست اراده ای خارج از تفکر بشری در پیاده روی اربعین دیده می‌شود 
وی اضافه کرد: نشانه مومن را زیارت اربعین عنوان کرده اند و امام عسگری(ع) با بیان این حدیث اشاره دارند که مومنین حول محور اربعین جمع شوند. 

سید علیزاده عنوان کرد: هرسال که می‌گذرد شور و هیجان برای حضور در پیاده روی اربعین و پذیرایی از زوار امام حسین(ع) افزوده می‌شود که دست اراده ای خارج از تفکر بشری در پیاده روی اربعین دیده می‌شود. 

وی ابراز کرد: در ایام اربعین شاهد هستیم که عاشقان زیادی بیست روز تمام دارایی خود را برای خدمت به زوار امام حسین(ع) تقدیم می‌کنند، پیاده روی اربعین آثار فرهنگی و تربیتی بزرگی روی افرادی که در این جریان قرار می‌گیرند، می‌گذارد. 

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین تصریح کرد: پیاده روی اربعین اتفاق بزرگی در جهان رقم می‌‍زند و با توجه به موانعی که دولت‌های اطراف برای مشرف شدن به زیارت ایجاد می‌کنند این حضور گسترده یک اتفاق عادی نیست، برای نمونه مردم پاکستان ‌و افغانستان با تمام مشکلاتی که برای آنها وجود دارد اما این سفر را ترک نمی‌کنند. 

وی ابراز کرد: پیروزی اسلام در آینده جهان حتمی است و خداوند به وسیله امام حسین(ع) مقدمات ظهور را فراهم می‌کند. 

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری ستاد مردمی اربعین در قزوین شکل گرفت، چهارسالی بود که هیئت‌های مذهبی در حوزه اربعین فعالیت داشتند؛ اما در سال جاری تمامی این هیئت‌ها تحت پوشش ستاد مردمی اربعین در حال خدمت هستند. 

وی گفت: آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین راهنمایی و پیگیری زیادی برای کمک به ستاد مردمی اربعین داشتند و مجموعه اوقاف بحث اطعام و برگزاری مراسمات را در موکب نجف برعهده دارد، همچنین از شهرداری و شورای شهر قزوین و مجموعه استانداری به واسطه همکاری خوبی که داشتند، تشکر می‌کنیم.

توزیع روزانه 70 هزار پرس غذا در مسیر نجف به کربلا 
سیدعلیزاده با اشاره به دریافت هزینه‌های اضافی که به زائران تحمیل می‌شود، گفت: دریافت ۲۲۰تومن هزینه برای صدور ویزا شایسته نیست، سال گذشته از هزینه‌های دریافت شده برای بیمه، چقدر برای اربعین خرج شده؟ مسئولان پاسخگو باشند. 

وی افزود: هلال احمر در کل دنیا خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد و دریافت هزینه از مردم خلاف قانون است، اما برای سفر اربعین از زوار هزینه دریافت می‌شود. 

رئیس ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان اینکه چرا هزینه اتوبوس‌ها باید افزایش یابد؟ عنوان کرد: طبق قانون افزایش هزینه اتوبوس‌ها ۱۰تا ۲۰درصد است؛ چرا باید شاهد افزایش 100 درصدی باشیم و زائران اربعین هزینه چند برابر پرداخت کنند. 

وی افزود: هزینه مصوب شده برای اتوبوس‌های قزوین-مهران ۸۰هزارتومان است؛ اما امروز در بازار سیاه قیمت‌ها بیشتر است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: هم اکنون برای حضور در برخی از کشورها نیاز به ویزا نداریم؛ چرا ویزای بین ایران و عراق برداشته نمی‌شود؟ از سوی دیگر مسئولان با راه اندازی زیرساخت‌های ریلی از ایران به عراق می‌توانند به حضور زائران در کربلا کمک کنند. 

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی زیرساخت‌ها را برای خدمات رسانی به زوار اربعین فراهم می‌کند، گفت: امکان اسکان روزانه 10 تا 15 هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا فراهم شده است و همچنین روزانه ۷۰ هزار پرس غذا نیز بین زوار توزیع می‌شود. 

سیدعلیزاده در پایان بیان کرد: ستاد مردمی همه کمک‌ها را از مردم در نقاط مختلف استان تجمیع می‌کند و در شش قرارگاه دسته بندی و بین مردم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان