۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۰۰ تن کمک‌های غیرنقدی مردم قزوین به کربلا ارسال شد
کد خبر: ۲۶۷۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

۱۰۰ تن کمک‌های غیرنقدی مردم قزوین به کربلا ارسال شد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: موکب هیئت امنای زبیده خاتون(س) که راهی کربلا شد شامل ۱۰۰ تن آذوقه و مواد غذایی،۲۵ هزار بطری آب معدنی و بیش از ۲ هزار تخته پتو و سایر اقلام مورد نیاز بود.

۱۰۰ تن کمک‌های غیرنقدی مردم قزوین به کربلا ارسال شد
داود محمدی در حاشیه آئین بدرقه کمک‌ها و نذورات مردمی موکب امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی نه فقط ملت ایران، بلکه همه ملت‌های مسلمان و ملل غیرمسلمان یک حرکت و جنبش عظیم را در راستای تعظیم و تکریم معارف اسلامی و شعائر دینی به عمل می آورند.

وی افزود: برجسته‌ترین نماد آن، راه‌پیمایی اربعین از نجف تا کربلا است؛ که در این راهپیمایی بیش از 20 میلیون نفر از مردم ایران و سایر کشورها شرکت می‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: باید برای زائرانی که این حرکت عظیم را پایه‌ریزی می‌کنند و نماد انسجام و مانور قدرت بوده و وحدت جهان اسلام را به رخ دنیا می‌کشند، تمهیداتی بیندیشیم که بتوانند با آسان‌ترین و بهترین شیوه پذیرایی شوند.

وی ادامه داد: در این راستا به صورت خودجوش آحاد مردم کمک کردند؛ که در استان قزوین نیز موکب‌های متعددی راه‌اندازی و روانه شده است و از طرف هیئت امنای زبیده خاتون(س) و هیئت رزمندگان شرق استان نیز موکبی راهی کربلا شده تا بتوانند پذیرای زوار حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.

رئیس هیات امناء آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون (س) تصریح کرد: موکب هیئت امنای زبیده خاتون(س) که راهی کربلا شد شامل دو تریلی و چند کامیون اجناس، بیش از 100 تن آذوقه و مواد غذایی، 25 هزار بطری آب معدنی و بیش از 2 هزار تخته پتو و همچنین زیرانداز و چادر و سایر اقلام مورد نیاز و مایحتاج اولیه است.

وی ادامه داد: غالب این کمک‌ها، مردمی بوده است؛ البته دستگاه‌های دولتی نیز در این خصوص همکاری خوبی داشتند؛ اما عمده حرکت مربوط به مردم ولایتمدار و شریف قزوین است که عاشق اباعبدالله الحسین و نهضت حسینی(ع) هستند که برای خدمت به زائران امام حسین این گام‌ها را برداشتند.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان