۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کسب رتبه اول کشور در حوزه پدافندغیرعامل توسط قزوین/ بومی‌سازی تجهیزات سایبری در حال پیگیری است
کد خبر: ۲۶۷۴۳۶ نویسنده: محمد افشار تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۶ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین مطرح کرد

کسب رتبه اول کشور در حوزه پدافندغیرعامل توسط قزوین/ بومی‌سازی تجهیزات سایبری در حال پیگیری است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: در ارزیابی اخیر طی سال جاری در وزارت کشور، بیشتر مباحث علمی و عملکرد یک سال گذشته عاملی شد قزوین رتبه اول را در کشور کسب کند.

کسب رتبه اول کشور در حوزه پدافندغیرعامل توسط قزوین/ بومی‌سازی تجهیزات سایبری در حال پیگیری است
محمد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات و تدابیری است که به صورت غیرمسلحانه اجرا می‌شود تا کشور را در برابر تهدیدات دشمن حفظ کند و پایداری ملی ما افزایش یابد.

وی افزود: دفاع عامل همان اقداماتی است که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی انجام می‌دهند و اقداماتی که بدون نیاز به سلاح صورت می‌گیرد در حوزه پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین درباره کسب رتبه برتر قزوین در کشور اذعان کرد: معمولا هرساله سازمان پدافند غیرعامل زیر نظر وزارت کشور ارزیابی‌هایی در حوزه عملکرد برنامه‌ها، عملکرد کارگروه‌های تخصصی و ارزیابی‌های علمی انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل است و در سال 92 و 93 طی دو سال پیاپی به همت کارگروه‌های تخصصی رتبه اول کشور را کسب کرد.

قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل است

این مسئول عنوان کرد: در ارزیابی اخیر طی سال جاری در وزارت کشور، بیشتر مباحث علمی و عملکرد یک سال گذشته عاملی شد قزوین رتبه اول را در کشور کسب کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در پدافند غیرعامل است، گفت: موضوعات مربوط به تهدیدات اقتصادی یکی از تهدیدهای جدی دشمن است، البته بحث مفاسد اقتصادی در بلندمدت باتوجه به آسیب‌های وارد کننده به امنیت ملی، به حوزه پدافند غیرعامل مربوط می‌شود.

افشار ابراز کرد: پدافند بیشتر به حوزه تهدیدات عامدانه از ناحیه دشمن از طریق عوامل داخلی یا خارجی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی به نوعی دفاع اقتصادی است که به نظر می‌رسد طرحی در مقابل حمله اقتصادی دشمن است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر بحث سیاستگذاری صورت می‌گیرد که اقدامات ما بیشتر همراستای بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نگاه به تولید داخل توجه داریم.

وی افزود: بومی سازی تجهیزات مختلفی چون تجهیزات سایبری که در این حوزه بیشتر مورد تهدید است از موضوعاتیست که سازمان پدافند غیرعامل آن را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

افشار ادامه داد: به طور نمونه بومی سازی آنتی ویروس‌های مختلف و بومی سازی ابزارهای دفاعی سایبری از موضوعاتی است که پدافندغیرعامل در این حوزه‌ها هم سیاستگذاری می‌کند و هم در بحث اجرایی ورود پیدا کرده و قصد تولید داخلی را دارد.

وی گفت: بحث فضای مجازی از اولویت‌های پدافندغیرعامل است و ما این موضوع را در سه حوزه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فضای مجازی از اولویت‌های مهم پدافندغیرعامل است
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اذعان کرد: بستری که فضای سایبری در اختیار شبکه‌های اجتماعی و فضاهای نرم جامعه و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد باید امنیت آنها را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: تهدیدات نرم شامل تهدیدات فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی هستند که تهدیدات امنیتی و آسیب پذیری برای دستگاه‌های اجرایی و صنعتی را شامل می‌شود؛ در این حوزه سواد رسانه ای برای آگاهی دهی به مردم برگزار می‌شود.

افشار بیان کرد: در حوزه امن سازی دستگاه‌های اجرایی در فضای سایبری و صنعتی کارگروه تخصصی سایبری تشکیل شده و در واقع ما طرح دفاع سایبری چندلایه را تنظیم کردیم که امیدواریم به عنوان طرحی برای امن سازی فضاهای دستگاه‌های اجرایی استان اجرا شود.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی با توجه به اینکه جریان ساز هستند و در کنار آن اطلاعات محرمانه کاربران توسط سرورهای خارج از کشور را دریافت می‌کند، یک تهدید برای کشور ماست که قطعا نمی‌توان مردم را از این فضاها محروم کرد اما باید تحت کنترل حاکمیت قرار بگیرد.

این مسئول بیان کرد: ما نباید اطلاعات کاربران خود را در اختیار سرورهایی قرار دهیم که در حوزه جاسوسی و تهدیدآمیز استفاده شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

حسین / ۰۸ آبا ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

با عرض سلام تبریک میگم به آقای افشار و همکاران محترم ایشان ان انشاالله همیشه موفق و پیروز باشید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان