۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اختصاص ۹۰ درصد بودجه به هزینه‌های جاری باید اصلاح شود/ وجود ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور
کد خبر: ۲۶۷۴۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۴ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اختصاص ۹۰ درصد بودجه به هزینه‌های جاری باید اصلاح شود/ وجود ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است، سال گذشته در این خصوص توفیق خوبی نداشتیم و کمتر از ۷ درصد یعنی ۴۱۳۱ پروژه برون سپاری شده است.

اختصاص ۹۰ درصد بودجه به هزینه‌های جاری باید اصلاح شود/ وجود ۶۵ هزار پروژه نیمه تمام در کشور
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید امامی اظهار کرد: در راستای بزرگداشت اربعین و با هدف اینکه این مراسم به قدرت مانور دنیای اسلام تبدیل شود، همه وظیفه داریم که حمایت لازم را داشته باشیم.

وی درباره بودجه سال 97 افزود: در آینده ای نزدیک بودجه سال آینده به مجلس ارائه می‌شود که ما تغییراتی در این بودجه خواهیم داشت، البته قدردان مدیران دستگاه‌هایی هستیم که در این تنگناهای مالی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند و برنامه‌ها را مدیریت می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: بودجه سال آینده تفاوت‌هایی با دوران گذشته دارد و نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، بودجه 345 هزار میلیاردی ما به 324 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از کل بودجه تعیین شده برای استان قزوین در سال آینده فقط 32 هزار میلیارد یعنی 10 درصد کل بودجه برای حوزه عمرانی پیش بینی شده است و 90درصد بودجه اختصاص به هزینه‌های جاری دارد که این میزان باید کاهش یابد.

این مسئول عنوان کرد: برای اصلاح میزان تقسیم بودجه به هزینه‌های عمرانی و جاری، سازمان برنامه و بودجه طرحی با عنوان "بودجه ریزی عملیاتی" درنظر گرفته است که با کار کردن مسئولان ادارات روی این طرح بودجه به آنها اختصاص می‌یابد.

محمدی ابراز کرد: در سال آینده بودجه مثل سال گذشته تعیین نمی‎شود که بودجه هر دستگاه نسبت به سال قبل تر افزوده شود، امسال با توجه به ماموریت مشخص هر دستگاه و فعالیت تعریف شده بودجه تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته عواید بحث برون سپاری به استان بازنمی‌گشت اما از این به بعد عواید برون سپاری به استان مبدا برمی‌گردد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام گفت: 65 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که 500 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است، سال گذشته در این خصوص توفیق خوبی نداشتیم و کمتر از 7 درصد یعنی 4131 پروژه برون سپاری شده است.

وی افزود: اگر با همین منوال پیش برویم 15 سال طول می‌کشد که پروژه‌های نیمه تمام ما به اتمام برسد، در همین راستا مدیران اهتمام داشته باشند تا پروژه ها واگذار شود.

محمدی بیان کرد: دستگاه‌ها باید مکلف شوند حتما چند پروژه نیمه تمامی که توان انجامش را دارند برای سال
97 به پایان برسانند، سازمان برنامه و بودجه گزارش گیری سه ماه دارد و طبق آن بودجه واگذار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان