۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انتقال لشگر ۱۶ زرهی به خارج از شهر درحال بررسی است/ حوزه پدافند غیرعامل مظلوم واقع شده است
کد خبر: ۲۶۷۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:

انتقال لشگر ۱۶ زرهی به خارج از شهر درحال بررسی است/ حوزه پدافند غیرعامل مظلوم واقع شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین گفت: پادگان و برخی از انبارها مهمات باید به بیرون شهر منتقل شود و این یک موضوع کلان کشوری است که از طریق نیروهای مسلح و شهرداری و مجموعه استان در حال پیگیری است.

انتقال لشگر ۱۶ زرهی به خارج از شهر درحال بررسی است/ حوزه پدافند غیرعامل مظلوم واقع شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت سیاسی اظهار کرد: در استان قزوین سعی ما بر این بوده که زیرساخت‌های لازم برای اجرای پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌های مختلف انجام گیرد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در حوزه پدافند غیرعامل حوزه مخازن سوخت و انبار نفت است که باید علاوه بر بحث بازدارندگی موضوع مقابله با حوادث مدنظر قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: یکی از مراکز حساس استان نیروگاه شهید رجایی است که یک مرکز آموزشی پدافند غیرعامل در این نیروگاه ایجاد شده و شش دوره آموزشی برای نیروگاه‌های سراسر کشور با مرکزیت نیروگاه شهید رجایی برگزار شد.

وی اذعان کرد: انتقال آب طالقان پروژه بزرگی است که برای اجرای خط انتقال این آب ما پیوست پدافند غیرعامل را برای آن تهیه کرده ایم و هم اکنون در مرحله عملیاتی شدن است.

افشار با بیان اینکه طبق قانون در اجرای هر طرح جدید باید پیوست پدافند غیرعامل رعایت شود، گفت: یکی دیگر از مراکز حساس در شهر حضور مراکز نظامی است؛ اماکن نظامی پیش از ساخت شهرها حضور داشتند و با توسعه شهرها تداخل این مراکز با مراکز مسکونی ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث انتقال لشگر 16 زرهی از داخل شهرها باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: پادگان و برخی از انبارها ذاقه باید به بیرون شهر منتقل شود و این یک موضوع کلان کشوری است که از طریق نیروهای مسلح و شهرداری و مجموعه استان در حال پیگیری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین بیان کرد: قرارگیری اماکن نظامی در دل اماکن اسکان یک خطر جدی است و این به عنوان یک برنامه در استان مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه پدافند غیرعامل مظلوم واقع شده است، تاکید کرد: کلیه پروژه‌ها در مرحله طراحی و اجرا و بهره برداری باید پیوست فرهنگی اجتماعی و محیط زیست و پدافند غیرعامل داشته باشند.

افشار با اشاره به اینکه از برنامه‌های پدافند غیرعامل عقب هستیم، ابراز کرد: مشاوران ما در گذشته برای بررسی پروژه‌ها و انطباق آنها با پیوست پدافند غیرعامل محدود بودند؛ اما امروز شش شرکت مشاور پدافند غیرعامل شناسایی و به سازمان معرفی شدند و دوره‌های امنیتی و اموزشی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز استان درگیر مباحث زیستی و بیولوژیکی است، گفت: به صورت خاص قزوین، استان صنعتی و کشاورزی است که بیشتر درگیری‌های ما حوزه دام و طیور است که طی چندسال گذشته با تهدیدات کشاورزی مواجه بودیم.

این مسئول همچنین در ادامه از ایجاد قرارگاه پدافند زیستی برای رصد مشکلات حوزه تهدیدات کشاورزی خبرداد.

وی درباره برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی برای دستگاه‌های عمرانی مسکن و شهرداری و نظام مهندسی، شرکت در جشنواره علمی سلمان فارسی کشور، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در تاکستان، تشکیل کارگروه علمی تهدیدات شیمیایی و سایبری و حوزه‌های رادیواکتیو از جمله برنامه‌های این هفته است.

افشار ادامه داد: رزمایش سراسری با حضور همه کارگروه‌های استانی با موضوع حملات تروریستی در سامانه‌های ترابری و آب سه شنبه هفته آینده اجرا می‌شود؛ همچنین فاز دوم تاب آوری انرژی با حضور 60 دستگاه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: مانور تاب آوری در بیمارستان‌ها برای دومین بار در این هفته پیش بینی شده که بحث تاب آوری منابع انرژی با قطع گاز و برق اجرا می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین در پایان گفت: روز جمعه هفته آینده سردار ال اسحقال معاون هماهنگ کننده پدافند غیرعامل کشور سخنرانی پیش از خطبه‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان