۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هر سه قوه پیگیر حل مشکل سپرده گذاران هستند/سپرده‌های کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به سرعت تسویه می‌شود
کد خبر: ۲۶۷۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی:

هر سه قوه پیگیر حل مشکل سپرده گذاران هستند/سپرده‌های کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به سرعت تسویه می‌شود

رئیس مجلس گفت: هر سه قوه پیگیر موضوع سپرده گذاران و موسسات مالی و اعتباری هستند.

هر سه قوه پیگیر حل مشکل سپرده گذاران هستند/سپرده‌های کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به سرعت تسویه می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر طی تذکری در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 3 آبان ماه) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت:‌ در جلسه غیرعلنی از بانک مرکزی خواسته شد تا ظرف مدت هفت روز گزارشی را از موسسات مالی و اعتباری به مجلس ارائه کند اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و بانک مرکزی پاسخگو نبوده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: در موضوع کاسپین مسائلی مطرح شد و رئیس بانک مرکزی هم به مجلس آمد و به وی تأکید شد که این موضوع را باید سریعا پیگیری کند.

وی ادامه داد: برای حل مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری مشکلاتی وجود داشت، برخی از اموال و دارایی‌های این شرکت‌ها و موسسات اعتباری و بانک‌ها بر اساس نظر دستگاه قضایی توقیف شده بود بنابراین امکان استفاده از دارایی‌ها و ارائه آن به مردم ممکن نبود.

رئیس مجلس تأکید کرد: جلسات مختلفی برای بررسی این موضوع برگزار شد، در این جلسات مطرح شد که چگونه می‌توان بر اساس قوانین پول‌های مردم را عودت داد و قوه قضاییه هم اگر می‌خواست پول‌ها را بدهد باید نسبت به سپرده گذاران پول‌ها را پرداخت می‌کرد. 

وی تصریح کرد: باید توقفی ایجاد می‌شد تا حکم صادر شود و پول های سپرده گذاران به یک نسبت پرداخت شود و این در حالی است که براساس بررسی‌ها 95 درصد سپرده گذاران زیر 200 میلیون تومان مشکل دارند.

لاریجانی اذعان داشت: گفته شد که باید راهی پیدا شود تا افرادی که سپرده زیر 200 میلیون دارند به مطالبات خود برسند تا شرایط برای تسویه مابقی سپرده گذاران هم فراهم شود که البته در این مورد به یک ساز و کار شرعی نیاز بود، براساس یک مدت زمانی این موضوع حل شد و با عنایتی که به حل این مسئله انجام شد قرار شد برای این موارد امکانات، اموال و دارایی‌ها لحاظ کنند تا پول مردم داده شود.

رئیس مجلس تأکید کرد: در فاصله زمانی که این تصمیم اتخاذ و ابلاغ شد یک سری از سپرده گذاران شکایت کردند و گفتند که اموال ما این گونه شده و دادگاه هم حکم داد تا حساب‌ها مسدود شود بدون آنکه از جریان کار اطلاعی داشته باشند، در حالی که قرار بود از حساب‌ها بدهی‌ها برداشته شود. حساب سپرده گذاران مسدود شد و قرار شد که شماره حساب‌ها باز شود.

وی با اشاره به اینکه ما مستمرا پیگیر موضوع مشکل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری هستیم، گفت: روزانه پیگیر رفع مشکل سپرده گذاران هستیم تا حل شود، مطمئنم با پیشرفتی که حاصل شده سپرده‌های کمتر از 200 میلیون تومان به سرعت تسویه می‌شود که اگر پرداخت نشود توسط ما انجام می‌شوند تا برای مابقی سپرده گذاران هم فکری شود.

لاریجانی تصریح کرد: در هر صورت مشکلی به وجود آمده که باید راه حلی پیدا کرد و در این مورد در حال رسیدگی هستیم، سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اضطراب نداشته باشند زیرا سه قوه در حال پیگیری مشکلات آنان هستند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: البته مخالف این نیستم که جلسه غیرعلنی دیگری با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شود تا در این مورد و حتی درباره مشکلات بانکی دیگری توضیحاتی را ارائه کند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشکاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان