۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۲۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد
کد خبر: ۲۶۷۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

۳۲۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بازرسان دامپزشکی قزوین۳۲۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته رادر یک تالار پذیرایی کشف و معدوم کردند.

۳۲۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نگهداری فرآورده های خام دامی منجمد فاقد بسته بندی معتبر، تخلف محسوب شده و پرونده متخلفین از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده در سطح شهر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین که همه روزه به صورت دوره ای انجام می­‌پذیرد در سردخانه یکی از تالارهای پذیرایی در شهرستان قزوین میزان 320 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد. 

 رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولین واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی در نظر داشته باشند، که نگهداری وعرضه محصول تاریخ گذشته در واحد و همچنین منجمد کردن فرآورده های خام دامی تازه و دیفراست فرآورده‌های منجمد( به جهت فروش به عنوان محصول تازه) تخلف محسوب شده و اداره دامپزشکی برابر قانون با شخص یا واحد متخلف برخورد خواهد کرد.

دکتر یزدی به رستوران داران تاکید کرد: برای نگهداری طولانی مدت فرآورده‌های خام دامی از گوشت و مرغ و ماهی منجمد که دارای بسته بندی معتبر باشد استفاده کرده و از خرید گوشت قرمز و مرغ و شنیسل مرغی در بسته بندی‌های فاقد هویت خودداری کنند.

وی عنوان کرد: بعضا مشاهده می‌شود برخی از کارگاه‌های زیرزمینی مرغ‌های تاریخ گذشته را قطعه بندی کرده و تحت عنوان شنیسل مرغ با قیمت نازل در مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و رستوران‌ها توزیع می‌کنند که در صورت مشاهده موارد مشابه خریدار و فروشنده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا باید از اماکن مورد تایید دامپزشکی که همواره تحت کنترل است، انجام شود و تهیه فرآورده‌های خام دامی از افرادی که بصورت سیار اقدام به توزیع گوشت و مرغ و ماهی تازه و منجمد می‌کنند، تخلف محسوب می‌شود لذا مستندات مربوط به تهیه اقلام پروتئینی از مراکز معتبر می بایست همواره برای بازرسی کارشناسان دامپزشکی موجود باشد.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان