۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت نام بیش از ۱۱ هزار قزوینی در سامانه سماح
کد خبر: ۲۶۷۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان:

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار قزوینی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تا به امروز بیش از ۱۱ هزار قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌شود که ۲۵ هزارنفر از استان قزوین در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشته باشند.

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار قزوینی در سامانه سماح
علیرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: کمیته ثبت نام و اعزام مربوط به حج و زیارت است که توسط 30 دفتر و نمایندگی در اقصی نقاط استان اداه می‌شود.

وی افزود: در سال جاری هیچ زائری بدون ویزا امکان خروج از کشور را در ایام اربعین ندارد و همه افرادی که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند، باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین زیرساخت‌های لازم برای پیاده روی اربعین را فراهم کرده اند و ثبت نام از 19 شهریورماه در سامانه سماح آغاز شده و تا 16 آبان ادامه دارد.

وی ابراز کرد: هزینه خدمات هلال احمر 6 هزارتومان و هزینه بیمه 18500 هزارتومان است، زائران گرامی می‌توانند ویزای خود را به صورت انفرادی و گروهی دریافت کنند.

این مسئول عنوان کرد: ویزاهای صادر شده دارای مجوز یک ماه اقامت در کشور عراق است و اعزام‌ها تا روز قبل اربعین ادامه دارد؛ سال گذشته 19500 هزارنفر در سامانه سماح ثبت نام می‌شوند.

وی گفت: تا به امروز بیش از 11 هزار قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌شود که 25 هزارنفر از استان قزوین در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشته باشند.

کلانتری تصریح کرد: تاکنون برای 7 هزار قزوینی ویزا صادر شده است و به علت اینکه نمایندگی کنسولگری عراق در استان البرز قرار دارد ویزاها به این استان برای تایید صادر می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان