۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برکت سفره سیدالشهدا غیرقابل تصور است/ شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها به امنیت زائران کمک می‌کند
کد خبر: ۲۶۷۳۲۹ نویسنده: افتخاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول موکب شهرستان آوج:

برکت سفره سیدالشهدا غیرقابل تصور است/ شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها به امنیت زائران کمک می‌کند

مسئول موکب شهرستان آوج گفت: به برکت حضور موکب امام حسین(ع) سرمایه داران فراوانی به شهرستان آوج جذب شده اند و صدها شغل برای کارگران این شهرستان بوجود آمد.

برکت سفره سیدالشهدا غیرقابل تصور است/ شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها به امنیت زائران کمک می‌کند
افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: موکب شهرستان آوج اولین موکب از سمت شمال کشور است و زائرانی که قصد عبور از غرب کشور را دارند از این موکب استفاده می‌کنند.

وی افزود: تمام هزینه‌های این موکب از نذورات مردمی تامین می‌شود و هیچ سازمان خاصی از آن حمایت نمی‌کند و امنیت آن را انتظامات مردمی، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه شبانه روزی، به صورت آماده باش تامین می‌کنند.

مسئول موکب شهرستان آوج با اشاره به فواید شناسنامه دار کردن موکب‌ها بیان کرد: امسال خادمان با استفاده از کارت شناسایی آرم و لباس مخصوص به طور کامل قابل شناسایی هستند و هیچ عامل نفوذی نمی‌تواند، امنیت موکب‌ها و زائران را به خطر بیاندازد.

وی بیان کرد: در سال‌های پیش هرکسی در هر زمانی می‌توانست خادم شود؛ در حالی که امسال با توجه به تدابیر جدید، افراد از قبل شناسایی شده اند و امکان حضور افراد غریبه وجود ندارد.

افتخاری اذعان کرد: دوسال پیش تنها با دوهزار کیک و لیوان از زائران امام حسین پذیرایی ‌کردیم و به لطف نذورات مردمی توانستیم سطح آن را ارتقا دهیم و محل اسکان و استراحت برای زائران فراهم کنیم.

وی ابراز کرد: این شهرستان از دیرباز برای زائران کاروان سراهای فراوان داشته و بستر مناسبی برای عبور و مرور آنها بوده است و ما با استفاده از این قابلیت و ساخت اولین موکب شمال کشور، برکات فرآوانی را برای شهرستان آوج دریافت کردیم.

مسئول موکب شهرستان آوج گفت: به برکت حضور موکب امام حسین(ع)  سرمایه داران فراوانی به شهرستان آوج جذب شده اند و صدها شغل برای کارگران این شهرستان بوجود آمد.

وی یادآور شد: سال گذشته وقتی نذورات را روی میز قرار دادیم، مردم غیر زائر از آن استفاده می‌کردند و به همین دلیل به سرعت به پایان رسید و مسئولین با ما تماس گرفتند و گفتند اجازه ندهید مردم عادی از آنها استفاده کنند.

افتخاری در ادامه افزود: به همین دلیل نذورات مردمی را مخفی کردیم تا زائران برسند؛ بعد از این حرکت دیگر نذورات مردمی برایمان نرسید و متوجه شدیم که سفره اباعبدالله تنگ نظری نمی‌شناسد و بعد از آن به مردم عادی هم اجازه استفاده از نذورات را دادیم.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان