۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ظرفیت‌های گردشگری در راستای تجارت حلال فعال شود/ ۲۰ واحد صید و ذبح گواهینامه حلال دارند
کد خبر: ۲۶۷۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان استاندارد کشور:

ظرفیت‌های گردشگری در راستای تجارت حلال فعال شود/ ۲۰ واحد صید و ذبح گواهینامه حلال دارند

رییس سازمان استاندارد کشور گفت: سالانه ۲۰هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا است که گردشگری یکی از آنها به شمار می‌رود و ایران عضو هیأت مدیره محصولات حلال است و هم اکنون ۲۰ واحد صید و ذبح در کشور موفق به دریافت گواهینامه حلال شدند.

ظرفیت‌های گردشگری در راستای تجارت حلال فعال شود/ ۲۰ واحد صید و ذبح گواهینامه حلال دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نیره پیروزبخت ظهر امروز(سه شنبه) در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین در سالن دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: به دنبال رویکرد نوین استانداردسازی در کشور بودیم که به دلیل تحریم‌ها در آن برهه از زمان به موفقیت مدنظر دست پیدا نکردیم.

وی افزود: در سال۹۲ با یک فرصت بسیار طلایی روبرو شدیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح شد و براساس آن تمام کالاها باید مشمول استاندارد باشد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون یکهزار قلم کالای داخلی و یکهزار و ۷۰۰قلم کالای وارداتی مشمول استاندارد اجباری است.

پیروزبخت ادامه داد: سال گذشته دولت در سایه تدبیری که رییس جمهور اندیشید، مصوبه ای داشت که براساس آن از سال ۹۵ هر کالا و خدماتی که در کشور ارائه می‌شود باید استاندارد داشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین هر مجوزی که ارایه می‌شود باید استاندارد در آن حاکم باشد، در بند ۳۰سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هم دیدیم که مفهوم و مطالبات مردم و حاکمیت از استاندارد بالا رفته است.

پیروزبخت با اشاره به شعار جهانی روز استاندارد گفت: پوستر روز جهانی استاندارد برای نخستین بار در تاریخ استاندارد توسط یک جوان ایرانی طراحی شده است؛ در دولت به دنبال دولت الکترونیک و شفاف سازی از طریق تمام فرآیندهای الکتروتیکی هستیم.

وی اضافه کرد: در مجمع بین المللی ایزو که هرساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که امسال مفهوم ذهن بازتحول یافتنی است، سرلوحه قرار گرفته است.

پیروزبخت ادامه داد: اگر ذهن باز داشته باشیم و به دنبال جناح بازی‌ها و حاشیه‌ها نباشیم قطع به یقین می‌توانیم بهتر از این تحول آفرین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فراتر از آنچه که فکر می‌کنید باید حرکت کنیم تا بتوانیم برای این نظام و کشور تحول به ارمغان آوریم.

رئیس سازمان استاندارد کشور اظهار کرد: در کمیته فنی ایزو هم که ۱۵عضو دارد یک بانوی ایرانی عضو است که مایه افتخار ما به شمار می‌رود.

پیروزبخت با تأکید براینکه باید در چرخه تجارت حلال فعال باشیم، گفت: سالانه ۲۰هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا است که گردشگری یکی از آنها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: کشور ما ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی دارد که می‌توانیم از آن برای فعال کردن تجارت حلال در کشور استفاده کنیم.

رییس سازمان استاندارد کشور یادآور شد: ایران عضو هیأت مدیره محصولات حلال است و هم اکنون ۲۰ واحد صید و ذبح در کشور موفق به دریافت گواهینامه حلال شدند.
پایان پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان