۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کالاهای تولید داخل توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند
کد خبر: ۲۶۷۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

کالاهای تولید داخل توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند

استاندار قزوین گفت: امروز بسیاری از کالاهای تولید داخل کشور در حقیقت توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند؛ اما چون یک سابقه تاریخی وجود دارد که همیشه مرغ همسایه غاز بوده باید سطح کیفیت را افزایش دهیم.

کالاهای تولید داخل توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین که در سالن دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: نظام هستی یک نظام استاندارد و دقیق است؛ بنابراین رفتار ما در این حهان استاندارد باید قانونمند باشد.

وی افزود: وقتی آنچه که خلق شده و در جهان هستی وجود دارد یک تعریف مشخص دارد، رابطه ما با آن هم باید تعریف مشخصی داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: اگر این رابطه را به درستی بشناسیم و براساس آن حرکت کنیم قطع به یقین با مشکلی روبرو نمی‌شویم؛ توجه به مسیله استاندارد هم برمی گردد به بحثی که در خلقت داریم.

وی عنوان کرد: در دنیای رقابای امروز اگر کالای ما بخواهد در سطح جهانی بماند، باید از استانداردهای ملی و جهانی برخوردار باشد.

استاندار قزوین با اشاره به علل قاچاق کالا تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی قاچاق کالا عدم توانایی تبلیغ کالاهای تولید داخل در رقابت با کالاهای خارجی است.

زاهدی گفت: امروز بسیاری از کالاهای تولید داخل کشور در حقیقت توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند؛ اما چون یک سابقه تاریخی وجود دارد که همیشه مرغ همسایه غاز بوده باید سطح کیفیت را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: افزایش سطح کیفیت محصولات تولید داخل کشور به رفع این باور غلط که جنس ایرانی کیفیت ندارد، کمک کند؛ اگر به این مسئله توجه نکنیم تولیدکننده، خدمات دهنده، ملت و اقتصاد ما آسیب می‌بینند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با کمال تأسف در بسیاری موارد مردم ترجیح می‌دهند کالای بدون استاندارد ارزان بخرند که قطع به یقین این کار به اقتصاد آنها هم ضربه وارد می‌کند.

وی گفت: استاندارد علاوه بر تضمین سلامت بی شک در حوزه اقتصادی هم به نفع مردم است و نباید از این مهم غافل شد.

استاندار قزوین یادآور شد: خوشحالم نخستین افتتاح من در استان ساختمان آزمایشگاه استاندارد بوده که به نوعی وابسته به قانون و مقررات است.
پایان پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان