۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین هیچ گزینه‌ای برای شهرداری معرفی نشده است/ قرار بود شورا سیاست‌زده عمل نکند/جهت گیری شهرداری قزوین برای ۱۴۰۰ مشخص نیست
کد خبر: ۲۶۷۲۲۸ نویسنده: محسن حق شناس تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

هیچ گزینه‌ای برای شهرداری معرفی نشده است/ قرار بود شورا سیاست‌زده عمل نکند/جهت گیری شهرداری قزوین برای ۱۴۰۰ مشخص نیست

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای برای شهرداری معرفی نشده است، گفت: قرار بود شورای شهر سیاست زده کار نکند؛ اما به این شعار عمل نشد، حرف اعضای شورا این بود که تخصص محور، نیاز محور برنامه ریزی کنیم اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

هیچ گزینه‌ای برای شهرداری معرفی نشده است/ قرار بود شورا سیاست‌زده عمل نکند/جهت گیری شهرداری قزوین برای ۱۴۰۰ مشخص نیست
محسن حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره تاخیر در معرفی شهردار قزوین اظهار کرد: شنبه هفته گذشته پس از برگزاری جلسه شورا، جلسه غیرعلنی کوتاهی برگزار شد و در آن مطرح شد که هر کدام از اعضا گزینه ای برای شهرداری قزوین مدنظر دارد، معرفی کند.

وی افزود: موضوع مطرح شده در شورای شهر برای معرفی گزینه شهرداری قزوین فقط در حد معرفی بود و متاسفانه این نگاه وجود ندارد که گزینه‌ای در این راستا معرفی و رزومه کاری وی مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: تا به امروز 60 روز از انتخاب اعضای شوراها گذشته است و با اینکه انتخاب شهرداری دستور اصلی شوراها بود؛ اما اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: تا به این لحظه گزینه ای در صحن شورا برای جایگاه شهرداری قزوین معرفی نشده که برنامه ای ارائه بدهد، به طور یقین برای اینکه کارها در شورا پیش برود نیازمند اصالت رأی و اختیارات تام برای عضویت در شورا هستیم که متاسفانه این موضوع دیده نمی‌شود.

عضو شورای پنجم قزوین تاکید کرد: بسیاری از گزینه‌هایی که در فضای عمومی و خارج از صحن شورای معرفی می‌شوند، در حد یک طرح هستند و هیچ کدام از آنها گزینه‌های جدی برای شهرداری نیستند.

امروز وحدت نظر و فهم مشترک بین اعضای شورا وجود ندارد
وی گفت: البته عدم معرفی شهردار توسط شورا باعث نشده کارهای شهرداری بلاتکلیف بماند، از ابتدا سرپرست معرفی شده اختیارات شهردار را دارا بود و حوزه‌های مختلف در حال پیگیری وظایف و خدمات رسانی به مردم هستند.

حق شناس بیان کرد: شورای شهر قزوین باید قبل از شروع جلسات رسمی شورا برای انتخاب شهردار برنامه ریزی و اقدام می‌کردند تا به امروز مشخص می‌شد قرار است شهر قزوین به چه سمتی حرکت کند.

وی تصریح کرد: تا به امروز هیچ استراتژی و برنامه مشخصی برای اداره آینده شهرداری قزوین با همفکری شورا وجود ندارد؛ تقریبا لوایح از سوی شهرداری مطرح می‌شود و طرح‌ها پیرامون این لوایح صادر می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه جهت گیری شهرداری قزوین برای 1400 مشخص نیست، ابراز کرد: امروز یک فهم مشترک، وحدت رویه و اولویت بندی در شورای شهر قزوین برای برنامه‌های شهری دیده نمی‌شود.

وی گفت: قرار بود شورای شهر سیاست زده کار نکند؛ اما به این شعار عمل نشد، حرف اعضای شورا این بود که تخصص محور، نیاز محور برنامه ریزی کنیم اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

حق شناس با بیان اینکه اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است، اذعان کرد: دوماه از شروع به کار شورای شهر می‌گذرد و ما هنوز وارد تکلیف اصلی خود نشده ایم.

وی افزود: در شهرهای بزرگ استان‌های دیگر 20 تا 30 گزینه برای شهرداری معرفی شد و با خرد جمعی و مشاوره با کارشناسان شهری شهردار خود را انتخاب کردند؛ اما این نگاه در قزوین وجود ندارد.

این عضو شورای شهر ابراز کرد: امروز وحدت نظر و فهم مشترک که باید افق ثابتی برای 1400 قزوین تعیین کند، وجود ندارد و اراده ای هم برای تحقق این اصل دیده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: با شرایط امروز شورای شهر قزوین این احتمال وجود دارد که شهرداری در آینده دچار تزلزل شود؛ البته امیدواریم اعضای شورای شهر قزوین فارغ از خط‌های سیاسی، رضای خدا و خدمت به مردم را محور کارهای خود قرار دهند زیرا همه باید پتاسخگوی اعتماد مردم باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان