۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۱۰ میلیاردتومان اعتبار برای سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافت
کد خبر: ۲۶۷۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۹ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۱۰ میلیاردتومان اعتبار برای سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در باغات و مزارع کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

۱۱۰ میلیاردتومان اعتبار برای سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یافت
علی اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی باید در تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی همسو و هم گام با وزارت نیرو قدم برداریم و تعامل و همکاری مستمری برای این امر داشته باشیم.

وی بر لزوم اهمیت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع استان و همچنین طرح تجمیع اراضی برای این امر در راستای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: 110 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در باغات و مزارع کشاورزی استان در سال جاری اختصاص یافت.

وی ابراز کرد: با تخصیص این میزان اعتبار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه باید به موقع در جهت اجرای 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری که پیشرفت فیزیکی بین 16 تا 40 درصد دارند اقدام کنند.

این مسئول در ادامه به ضرورت احیای دشت قزوین بعنوان قطب بی نظیر کشاورزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد احیا دشت قزوین تشکیل شده است که اهداف آن باید با سیاست‌های وزارت متبوع و کشور همسو باشد.

متقی فرد تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته خسارت‌های زیادی به منابع آبی دشت قزوین ایجاد شده است که برای احیای آن باید تلاش کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان