۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چهار توریست گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند
کد خبر: ۲۶۷۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۸ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

به همت اورژانس استان قزوین و تنکابن؛

چهار توریست گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند

چهار توریستی که در برف و کولاک گرفتار شده بودند و و پای یکی از آنها به دلیل زمین خوردگی شکستگی شدید و خونریزی داشت، به همت اورژانس استان قزوین و تنکابن و هلال احمر نجات یافتند.

چهار توریست گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند
دکتر پیمان نامدار ریاست مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: چهار توریست آلمانی لهستانی که در حال عبور از مسیر الموت استان قزوین به سمت تنکابن استان مازندران بودند در طی مسیر یکی از آنان به‌دلیل سر خوردن و زمین خوردگی از ناحیه پا دچار شکستگی و خونریزی فعال شده بود در حالیکه به غروب آفتاب نزدیک شده بودند و هوای آن مسیر هم کولاک و مه بود به به یاری خداوند متعال و همت پرسنل امدادی قزوین و مازندران نجات یافتند. 

حسن حسن زاده سرپرست شیفت وقت اورژانس استان قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ابراز کرد: حوالی ساعت ۱۷:۴۰بود که تماسی از جانب مترجم زبان انگلیسی مقیم در قلعه حسن صباح واقع در الموت شرقی صورت گرفت.

وی گفت: چهار توریست آلمانی لهستانی که با آنها در رستورانی که چند ساعت قبل با هم آنجا آشنا شده بودند، شماره تماس مترجم را جهت کمک گرفته تا در صورت نیاز از ایشان کمک بگیرند که همین طور هم شده بود چهار توریست با صدور پیامی به این مترجم درخواست کمک کرده و موقعیت منطقه ایشان را برای این عزیز فرستاده بودند و او جهت کمک با پایگاه فوریت های پزشکی معلم کلایه تماس گرفته و موضوع را مطرح می کند. 

حسن زاده تصریح کرد: شماره تماس توریست‌ها را گرفتم و از پسرم که در منزل بود و تقریبا زبان انگلیسی بلد بود خواستم کلماتی را به من راهنمایی کند تا من برای توریست‌ها ارسال کرده و آنها را متوجه کنم که در حال بازیابی محل فعلیشان هستیم و اگر می‌توانند موقعیت دقیق تری از محل حضورشان برای ما ارسال کنم، که همین هم شد و در همین حین یکی از پرسنل فوریت‌های پزشکی با دوست مترجمش تماس گرفت و از او خواست تا جهت کمک به سرعت به مرکز فوریت‌ها بیاید تا بتوانیم هرچه سریعتر موقعیت این عزیزان را شناسایی کنیم. 

وی ادامه داد: آقای مترجم خود را سریعا به مرکز فوریت‌های پزشکی رساند و با کمک ایشان، توریست‌ها محل دقیق خود را با مشخصات زاویه و قطب برای ما ارسال کردند و ما با وارد کردن مشخصات در گوگل ارت موقعیت آنان را شناسایی کردیم و مشخص شد که در محدوده جنگل های ۲هزار تنکابن هستند.

این مسئول عنوان کرد: بدون اتلاف وقت مرکز فوریت‌های پزشکی و هلال احمر تنکابن را در جریان قرار داده و آنها را اعزام کردیم و باز هم به کمک مترجم از توریست‌ها خواستیم تا یکی از آنان خود را روستای عسل محله که در چند فرسخی آنان بود برساند تا با رسیدن ارگان‌های امدادی همراه آنان شود.

وی ادامه داد: همچنین دو تن از اهالی روستای عسل محله را باخبر ساختیم تا با استفاده از آشنایی آنان در منطقه کار سریعتر پیش رود و این در حالی بود که ساعت به ۲۱ شب رسیده بود و هوای آن منطقه مه و کولاک بود. 

حسن زاده اذعان کرد: با تماس‌های مکرر مرکز اورژانس قزوین و همیاری پرسنل ۸ نفره امدادی تنکابن در ساعت ۲۲:۱۵ عوامل امدادی خود را به اولین توریستی که قرار بود تا عسل محله بیاید رسانده و پس از طی ساعت‌ها ادامه مسیر یعنی در ساعت سه بامداد موفق شدند خود را به مصدوم برسانند و اقدامات درمانی اولیه را برای مصدوم گرفتار در سرما و تاریکی شب آغاز کردند. 

وی در پایان بیان کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا و عدم امکان بازگشت ارگان‌های امدادی با راه اندازی چادر محیط را از لحاظ فضا و آذوقه برای توریست‌ها هموار کردند تا در روشنایی صبح مصدوم با بالگرد به بیمارستان اعزام شود که همینطور هم شد و مصدوم توریست در بیمارستان بستری و همراهانش در سلامتی کامل به سر می‌برند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان