۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فریب اروپایی‌ها را نخوریم/ رئیس کل جدید دادگستری در مقابل قانون خواری‌ها جدیت داشته باشد
کد خبر: ۲۶۷۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

فریب اروپایی‌ها را نخوریم/ رئیس کل جدید دادگستری در مقابل قانون خواری‌ها جدیت داشته باشد

امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برخورد آمریکا با مذاکرات «ظالمانه»، «زورگویانه» و «قلدرمآبانه» است اما «ترامپ» با افزایش توان نظامی ما مؤدب می‌شود.

فریب اروپایی‌ها را نخوریم/ رئیس کل جدید دادگستری در مقابل قانون خواری‌ها جدیت داشته باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: یزیدیان گمان می کردند پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، امر به معروف و نهی از منکر را برای همیشه خاموش کرده اند، در حالی که امام حسین(ع) با شهادت، مسیر ایثار، فداکاری و امر به معروف و نهی از منکر را به مردم نشان دادند.

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت «زید بن علی»، فرزند امام زین العابدین(ع) تصریح کرد: پیغمبر(ص) به امام حسین(ع) فرمودند از نسل تو فرزندی متولد می شود که نام او «زید» است و روز رستاخیز وقتی که او با یاران و همراهانش می آیند، جمعیت راه را برای ایشان باز می کنند و زید و همراهانش بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این جایگاه عظیم و والای «زید بن علی» و یارانش به این خاطر به دست آمد که آن ها به «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» اباعبدالله الحسین(ع) پاسخ دادند و به آن عمل کردند و نتوانستند در مقابل ظلم ها سکوت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ورود اهل بیت امام حسین(ع) به شهر شام گفت: برای اهل بیت(ع) بسیار سخت بود که در شرایط مصیبت زدگی وارد شهر شام شوند، شهری که دارای سوابق ناخوشایندی نسبت به امیرمومنان (ع) بودند و سم پاشی های دستگاه معاویه نسبت به این امام همام را در کارنامه خود داشتند و بازماندگان کربلا با سرهای بریده وارد این شهر شدند.

وی ادامه داد: زمانی که اسرای کربلا بر پله های مسجد معروف شهر شام وارد شدند، پیرمردی آمد و نگاهی بر اسرای کربلا کرد و گفت خدا شما را کشت و زمینه اسارت شما را فراهم کرد و آتش فتنه با کشته شدن و اسارت شما خاموش شد.

عابدینی اضافه کرد: با بیان این جملات از سوی این پیرمرد شامی، امام سجاد(ع) که تجسم مظلومیت و اخلاق هستند، فرمودند: "شما قرآن می ‌خوانید و پیامبر را می ‌شناسید؟ در قرآن آمده پیامبر گرامی اسلام فرمودند ای مردم من از شما اجر و مزدی نمی خواهم فقط به اهل بیت من محبت داشته باشید. ما اهل بیتی هستم که خدا فرموده به ما محبت داشته باشید؛ در قرآن کریم اهل بیتی که خدا سفارش آنها را کرده ما هستیم"؛ با شنیدن این سخنان پیرمرد شامی شرمنده شد و شروع به لعن و نفرین نسبت به قاتلان شهدای کربلا کرد.

افزایش توان نظامی ما «ترامپ» را مؤدب می‌کند

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ایام شهادت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام راحل تصریح کرد: ایشان فرزندی عالم، فقیه، علامه، عارف و مفسر قرآن بودند که در نجف به طرز مشکوکی به شهادت رسیدند و زمانی که قصد داشتند خبر شهادت ایشان را به امام راحل(ره) بدهند نگران حال امام بودند.

وی قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با شنیدن خبر شهادت فرزندش فرمودند من گمان می کردم مصطفی امید آینده اسلام است؛ اما این هم از الطاف خفیه خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: لطف خدای متعال گاهی به صورت آشکار است که همه متوجه آن می شوند؛ اما گاهی هم به صورت پنهان صورت می گیرد و نباید از آن غافل شویم.

امام جمعه قزوین گفت: با شهادت فرزند بزرگ امام راحل انقلاب ما پاگرفت و قیام 19 دی در قم رخ داد و قیام 29 بهمن در تبریز، قیام مردم یزد و قیام مردم جهرم شکل گرفت و این سلسله قیام ها در سال 56 به سال 57 وصل شد و همه مردم معنای این جمله که شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف الهی بود را بخوبی درک کردند.

وی به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره و بیان کرد: آمریکایی ها در زمان محمدرضا شاه که دست نشانده خودشان بود، اقدام به تصویب قانونی کردند که برخواسته از خوی نژادپرستی آن ها بود.

عابدینی افزود: معنای کاپیتولاسیون این بود که اگر آمریکایی ها در ایران، هر کسی، از بلندپایه ترین شخصیت ها تا مردم عادی را بکشند و به آن ها ظلم کنند، ایران و دادگاه های آن حق محاکمه و بازخواست آن ها را ندارند و آن ها باید به آمریکا بازگردند تا خودشان موضوع را بررسی و رسیدگی کنند.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه ما به خوبی از نحوه رسیدگی های آمریکایی ها مطلع هستیم، آن ها هواپیمای مسافربری ما که تعداد زیادی انسان مظلوم و بی گناه در آن حضور داشتند را مورد هدف قرار دادند و این همه انسان مظلوم را به شهادت رساندند اما آمریکایی ها به افسر جنایتکار خود مدال دادند و او را تشویق کردند.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در ماجرای کاپیتولاسیون به شاه اعتراض کردند و گفتند چرا مردم کشور را با این قوانین تحقیر می کنید، حیثیت آن ها را زیر سؤال می برید و با سخنان کوبنده خود در مقابل این قانون ننگین ایستادگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به یاوه گویی های ترامپ، رییس جمهور امریکا گفت: گاهی عده ای سخنان ترامپ علیه برجام را جدی می گیرند؛ اما رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان عملی کشور فرمودند که ما وقت خود را به پاسخگویی حرف های بیهوده ترامپ نمی گذرانیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند که این نگاه را داشته باشیم که توجه ما به اصل بدعهدی آمریکا در برجام باشد؛ نه سخنان رییس جمهور آنها که ارزشی برای ما ندارد.

وی اضافه کرد: نرم افزاری صهیونیستی بر مغز رباتی ترامپ نصب شده و این سران اسرائیلی هستند که حرف های خود را به ذهن رییس جمهور آمریکا تزریق می کنند و البته رییس جمهورهای آمریکا از ابتدا تا به امروز همین رویه را داشته اند و هیچ کدامشان با دیگری در برخورد با ایران تفاوتی ندارند.

عابدینی بیان کرد: جمهوری خواه یا دموکرات بودن رییس جمهورهای آمریکا هیچ تفاوتی در کارشکنی و توطئه گری آنها علیه ایران اسلامی ندارد، سران امریکایی گرگ هایی هستند که برای دریدن ملت ها یک دست شده اند و صهیونیست ها آنها را کوک می کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که شجاع، بصیر و آگاهانه در میدان مقابله با استکبار حضور داشته باشیم و در مقابل گستاخی های دشمن مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب باشیم تا عزتمندانه و با اقتدار بتوانیم زندگی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: گاهی دشمنان انقلاب به خصوص سران صهیونیست تاکید می کنند که ایران نباید سلاح و موشک داشته باشد، یا به سپاه و قوه قضاییه و همدلی و وحدت ملت ما حمله می کنند و متاسفانه برخی ساده لوحان نیز این سخنان را تکرار می کنند.

صهیونیست‌ها ترامپ را به حرف و حرکت وا می‌دارند
امام جمعه قزوین اذعان کرد: امروز اگر سخنانی علیه انقلاب و دستگاه های دفاعی و قضایی ما بلند می شود، این شعارها برخواسته از اتاق فکر صهیونیستی است حتی اگر از زبان ترامپ و سران اروپایی بیان شود.

وی گفت: امروز عده ای در حال ترویج این فکر هستند که حالا امریکا در حال بداخلاقی با ماست اما کشورهای اروپایی نگاه متفاوتی با آمریکا در برجام دارند؛ در صورتی که این نگاه غلطی است که ما پرونده امریکا را از اروپا جدا کنیم.

عابدینی افزود: کشورهای اروپایی همچون گله گرگی هستند که هر زمانی که به مطامع خود دست پیدا کرده اند، به صورت تهاجمی و هماهنگ به منافع ملت ها هجوم آوردند بنابراین ما تفکیکی بین آنها و امریکا قائل نیستیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: اگر تا به امروز عده ای از نصایح رهبر و امام بزرگوارمان در کشور و حساسیت های ملت بیدار ایران در باب مذاکرات با امریکا غفلت کردند، به آنها هشدار می دهیم که این غلط درباره اروپا تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همانگونه که رهبری فرمودند، برخورد آمریکا با مذاکرات و نتیجه آن «ظالمانه»، «زورگویانه» و «قلدرمآبانه» است، گفت: تاکنون هر وقت محکم، جدی و متحد در مقابل آمریکا ایستاده ایم، نتیجه گرفته ایم و هر وقت عقب نشینی کرده ایم، متضرر شده ایم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آن ها امروز بر روی خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی می کنند و پاسخ چنین اقداماتی این است که برد موشک هایمان و قدرت تخریب آن ها را افزایش دهیم و اگر با این اقدامات مواجه شوند، «ترامپ» مؤدب خواهد شد.

وی به نقشه شوم تجزیه عراق نیز اشاره و تأکید کرد: الحمدالله شاهد هستیم که نقشه شوم تجزیه کردستان عراق در حال پایان یافتن است. آن ها می خواستند شبیه سرزمین های صهیونیستی، کشوری را درست کنند و این بار کردهای اروپا و آمریکا را به این کشور منتقل کنند هیچ کسی هم نتواند حرفی بزند. الحمدالله هوشیاری ملت و مردم عراق و تلاش حشدالشعبی این توطئه را تا به اینجا خنثی کرد و ان‌شاءالله این توطئه به صورت کامل خنثی خواهد شد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما وظیفه داریم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن راهپیمایی عظیم و بین المللی اربعین بسیج شویم و از هیچ کمکی برای عظمت بخشیدن به راهپیمایی عظیم اربعین دریغ نکنیم.

عابدینی در پایان بار دیگر انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین را تبریک گفت و افزود: امیدواریم ایشان وظیفه شان را در حمایت از حقوق مردم، حقوق بیت المال، منابع طبیعی، زمین هایی که مورد تعدی و تجاوز زمین خواران قرار گرفته و کسانی که قانون خواری کرده اند تا به زمین خواری برسند، بر اساس مستندات دقیق حقوقی و قانونی به درستی به انجام برسانند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان