۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۲۵۰نفر در نخستین دوره سواد فضای مجازی شرکت کردند
کد خبر: ۲۶۷۰۶۴ نویسنده: مرتضی امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر دوره تربیت مربی‌ سواد فضای مجازی قزوین:

بیش از ۲۵۰نفر در نخستین دوره سواد فضای مجازی شرکت کردند

دبیر دوره تربیت مربی‌ سواد فضای مجازی قزوین گفت: دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار شد که بیش از ۲۵۰نفر این دوره شرکت کردند.

بیش از ۲۵۰نفر در نخستین دوره سواد فضای مجازی شرکت کردند
مرتضی امیری در حاشیه برگزاری نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی با هدف فراگیری سواد لازم در حوزه فضای مجازی برگزار شد؛ زیرا فراگیری این آموزش‌ها از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی است. 

وی افزود: اکنون فضای مجازی با گستردگی و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، ارائه خدمات متنوع ارتباطی، محتوایی و تجاری، تمام شئون فردی و اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرارداده است که این حوزه‌ها فرصت‌های بی‌نظیر و تهدیدهایی نرم و مخرب را به همراه آورده است.

دبیر نخستین دوره تربیت مربی سواد مجازی ادامه داد: شناخت درست، مواجه منطقی و آگاهی‌بخشی عمومی از مهم‌ترین وظایف همگانی در حوزه فضای مجازی است.

وی اذعان کرد: مواجه امروزی با فضای مجازی که به عرصه حقیقی زندگی بشر تبدیل شده، چالش‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است که حاصل توسعه سریع اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و پایین بودن دانش یا سواد فضای مجازی جامعه است.

امیری عنوان کرد: مرکز تربیت مربی‌ سواد فضای مجازی قزوین با اهتمام ویژه به اینکه «اگر فضای مجازی توسط انسان مدیریت نشود انسان را مدیریت خواهد کرد» و با تمرکز بر فعالیت‌های ویژه آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و درمانی بر آن است با راه اندازی نهضت سواد فضای مجازی در تحقق قدرت نرم گام بردارد.

وی اضافه کرد: این مرکز همچنین قصد دارد از سوی دیگر با ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی به پیشگیری و درمان آسیب‌های فضای مجازی بپردازد.

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر فراوان خود قرارداده و فرصت‌هایی بی‌نظیر و تهدیدهای نرم و مخرب را ایجاد کرده است که باید آموزش‌های لازم برای برخورد مناسب با آن را کسب کرد.

وی گفت: دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و 27 مهرماه در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد که بیش از ۲۵۰نفر این دوره ثبت نام کردند و هدف ما این است شرکت کنندگان این دوره با آموزش‌های لازم به عنوان مربی فضای مجازی در قزوین به کار گرفته شوند.

دبیر نخستین دوره تربیت مربی سواد مجازی قزوین تصریح کرد: در دوره ای جای خالی علم و دانش در کشور احساس شد و نهضت سواد آموزی در کشور راه اندازی شد و امروز باید نهضت سواد مجازی را در کشور راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اثرگذاری در فضای مجازی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: امروز نوع نگاه به سواد تغییر کرده و شاهد سواد سیاسی، سواد اجتماعی، سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی هستیم که همه این موارد باهم متفاوت است.

امیری در پایان گفت: یکی از اشتباهات صورت گرفته در فضای مجازی این است که در این حوزه با قدرت وارد نشده ایم و به فرموده رهبری امروز این فضا به قلتگاه جوانان تبدیل شده است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان