۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین لغو سومین فرمان مهاجرتی ترامپ توسط یک قاضی فدرال
کد خبر: ۲۶۷۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۶ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

بی بی سی اعلام کرد:

لغو سومین فرمان مهاجرتی ترامپ توسط یک قاضی فدرال

سومین قاضی فدرال آمریکا دستور توقف فرمان مهاجرتی ترامپ را صادر کرد.

لغو سومین فرمان مهاجرتی ترامپ توسط یک قاضی فدرال
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از بی بی سی، یک قاضی فدرال در هاوایی دستور توقف اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را صادر کرد که این مسئله با واکنش تند دولت آمریکا مواجه شد. 

به نظر می‌رسد این حکم پس از شکایت مسلمانان هاوایی، توسط دادستان کل و سه نفر دیگر صادر شده است.

دریک واتسون، قاضی هاوایی پس از صدور این حکم گفت که فرمان ترامپ همان مشکلات و نقایص قبلی را دارد زیرا فاقد دلایل کافی مبنی بر زیانبار بودن مهاجرت بیش از 150 میلیون نفر از این کشورها به آمریکا است.

پیش از این نیز دادگاه‌های فدرال به این دلیل که فراتر از اختیارات ریاست‌جمهوری هستند با دو فرمان قبلی ترامپ مخالفت کرده بودند.

دستور ترامپ دارای تاریخ انقضا نیست و کشورهای غیرمسلمان نیز در آن اضافه شده‌اند تا بدین ترتیب بهانه دولت مبنی بر اینکه این دستور تنها مسلمانان را هدف قرار نداده تقویت شود.

دریک واتسون روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که این فرمان امنیت آمریکا را تقویت نمی‌کند زیرا افرادی که به عنوان تهدید بالقوه به شمار می‌روند پس از مواجهه با قوانین فعلی امکان ورود به آمریکا را پیدا نمی‌کنند.

به گفته این قاضی آمریکایی دستور ترامپ به صورت مشخص بر اساس ملیت افراد تبعیض قائل شده که این مسئله بر خلاف اصول بنیادی آمریکا است.

این حکم دادگاه با انتقاد دولت آمریکا همراه شده و کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرده که وزارت دادگستری این کشور با تمام قدرت از فرمان ترامپ حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان