۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رهبری در هفته چند فیلم‌ سینمایی ایرانی مشاهده می‌کنند؟
کد خبر: ۲۶۶۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

دکتر حداد عادل:

رهبری در هفته چند فیلم‌ سینمایی ایرانی مشاهده می‌کنند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اشخاص ذوابعاد و ذوفنون بسیار عظیم و پیچیده هستند که امام و رهبری نیز اینگونه محسوب می‌شوند اما متاسفانه حیث سیاسی شخصیت این دو بزرگوار باعث دیده نشدن ابعاد علمی و فرهنگی مختلف آنها شده است.

رهبری در هفته چند فیلم‌ سینمایی ایرانی مشاهده می‌کنند؟
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،همایش زعیم ذوفنون با محوریت رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای با حضور علی اکبر ولایتی، فرهاد رهبر، غلامعلی حداد عادل، علی‌اکبر رشاد، عبدالحسین خسروپناه و جمعی از اساتید و فرهیختگان عرصه علم و فرهنگ دوشنبه 24 مهر در سازمان مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تحول در علوم انسانی گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب واجد ابعاد عظیم شخصیتی هستند. اما متاسفانه این ابعاد مهم و برجسته در پشت بعد سیاسی‌شان پوشیده مانده است. ممکن است از حیث فقه و فلسفی میان علما و روحانیون افراد مختلفی را با مقام معظم رهبری قیاس کرد، اما بنده اطمینان دارم که رهبری از حیث فرهنگی در بین دست‌پرورده‌های حوزه علمیه بی‌بدیل است. امروزه هدایت و کنترل انقلاب اسلامی که انقلابی است ذاتاً فرهنگی توسط یک رهبری با شخصیت فرهنگی صورت می‌گیرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:  یکی از کارهای رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ عبارت است از: توجه مدام ایشان به رابطه سه فرهنگ ایرانی، اسلامی و غربی در جامعه. یکی از معماری‌های ایشان تبیین ارتباط و جایگاه این 3 فرهنگ در نسبت با همدیگر است. از دیگر اقدامات ایشان در عرصه فرهنگ ایجاد رابطه منطقی بین فرهنگ کلان با خرده فرهنگ‌هاست. همچنین ایشان بسیار بر استقلال فرهنگی توصیه کرده‌اند، که مبحث علوم انسانی اسلامی نیز در کنار این مفهوم استقلال فرهنگی کاملا قابل فهم است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این 20 سال اخیر همه نخبگان و عموم اجتماع را نسبت به فرهنگ عمومی توجه داده‌اند و در عرصه فرهنگ گفتمان‌های مختلف فرهنگی تولید کرده‌اند. نظیر گفتمان تهاجم فرهنگی، گفتمان استقلال فرهنگی و...، از دیگر ویژگی‌های شخصیت ایشان توجه و تسلط دقیقی است که نسبت به شعر فارسی در غالب‌ها و گونه‌های مختلف شعری دارند و هر شاعر برجسته کشور را به صورت دقیق و حرفه‌ای می‌شناسند و کارهایش را دنبال می‌کنند. همچنین ایشان در خصوص موسیقی و سینما بسیار متبحر هستند تا جایی که نظرات کارشناسان در این حیطه دارند و بنده خود شاهدم که ایشان در هفته حداقل یکی از آثار سینمایی کشور را به دقت مشاهده می‌کنند و عمده کارگردانان و فیلمساز تاثیرگذار کشور را از حیث هنری و محتوایی می‌شناسند.






انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان