۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تحت تاثیر حرف‌هاى پوچ ترامپ قرار نمی‌گیریم/در آینده نزدیک وزراى باقى مانده به مجلس معرفى می‌شوند
کد خبر: ۲۶۶۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نوبخت در نشست خبری:

تحت تاثیر حرف‌هاى پوچ ترامپ قرار نمی‌گیریم/در آینده نزدیک وزراى باقى مانده به مجلس معرفى می‌شوند

سخنگوی دولت گفت: تحت تاثیر حرف‌هاى پوچ ترامپ قرار نمی‌گیریم، موضع ما هم تغییر نمی‌کند.

تحت تاثیر حرف‌هاى پوچ ترامپ قرار نمی‌گیریم/در آینده نزدیک وزراى باقى مانده به مجلس معرفى می‌شوند
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (25 مهر) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: منابع کشورمان به ما اجازه می‌دهد روى پاى خود بایستیم ضمن اینکه تعامل با جهان به عنوان سیاستى ابلاغى از سوى مقام معظم رهبرى در دست اجرا داریم.

وی افزود: تحت تاثیر حرفهاى پوچ ترامپ قرار نمیگیریم و موضع ما هم تغییر نمی‌کند، ما وارد میدانى نمی‌شویم که او می‌خواهد ما را وارد کند و با ما بازى کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: 30 درصد از منابع و درآمدها از امسال به صندوق توسعه ملى واریز می‌شود. همچنین 11.6 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملى براى 5 طرح بزرگ زیربنایی آب از سال ٩٣ اختصاص یافته است.

نوبخت اظهار کرد: تاکنون بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعتبار براى طرح‌هاى عمرانى اختصاص داده ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درمورد جزییات ارسال 9 نامه وزیر امور خارجه کشورمان درباره بدعهدی های آمریکا  به گروه 1+5 ، گفت: برای اینکه بدعهدی های آمریکا در قبال برجام به عنوان اسناد تاریخی باقی بماند، از سوی ایران نامه هایی نوشته و به 1+5 ارسال شده است.

وی افزود: خانم موگرینى موضع اتحادیه اروپا را در مورد برجام بیان می‌کند، کمااینکه دیپلماتهاى ما هم اقدامات موثرى در دست دارند تا بتوانیم آمریکا را منزوى و منافع ملى خودمان را حفظ کنیم. بر این اساس سفر موگرینى به آمریکا در راستاى بیان موضع متفاوت اتحادیه اروپا به امریکا خواهد بود.

نوبخت با بیان اینکه نام ترامپ با پرخاشگرى و فحاشى قرين و همزاد او است، بیان کرد: آمریکا درباره برجام تنهاست و اتحادیه اروپا بلافاصله و به صورت زنده موضع خود را اعلام کرد. هنر دیپلماسی ما این است که امریکا در گوشه اى بماند و از همان گوشه از صفحه سیاسی خارج شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز کشورمان در جایگاه رفیعى است ضمن اینکه باید خود را براى هر شرایطى آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع معرفی وزرای نیرو و علوم به مجلس اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک وزراى باقى مانده به مجلس معرفى می‌شوند.

نوبخت با اشاره به رسیدگی به پرونده موسسات مالی غیر مجاز گفت: در پرونده موسسات مالی غیر مجاز، بسیاری از موارد پرداخت‌هایی که تا سقف تعیین شده بود ،صورت گرفته است مابقی هم پرداخت خواهد شد، در تلاشیم که اندوخته هیچ یک از هم وطنانمان از دستشان نرود.

وی اظهار کرد: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم که وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است؛ کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: ارتباط ما با عربستان فراتر از اظهارات ترامپ است، همین که هیچ یک از کشور‌های جهان طرف ترامپ نیستند، زحمت عربستان را زیاد کرده است.

وی یادآور شد: دلیل عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، نبود زیر ساختهاى اجتماعی و فرهنگی است. ما این موضوع را فقط در دوران انتخابات مطرح نکردیم، بررسی این مهم  همچنان هم ادامه دارد تا بتوانیم زیرساختهاى آن را فراهم کنیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: مدتی است که دلار از مبادلات ارزى حذف شده و ما از مکانیسم یورو در مبادلات استفاده می‌کنیم.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان