۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نظر قرارگاه پدافندهوایی درباره رؤیت اشیای نورانی در آسمان کشور + جزئیات
کد خبر: ۲۶۶۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در پی رؤیت اشیای نورانی در برخی نقاط کشور؛

نظر قرارگاه پدافندهوایی درباره رؤیت اشیای نورانی در آسمان کشور + جزئیات

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) علت رؤیت اشیای نورانی در برخی نقاط کشور را تشریح کرد.

نظر قرارگاه پدافندهوایی درباره رؤیت اشیای نورانی در آسمان کشور + جزئیات
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به رؤیت اشیای نورانی در برخی نقاط کشور گفت: رؤیت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش  بوستر موشک "دومین" ماهواره جاسوسی آمریکا با نام NROL_52 بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوب غرب تا هرمزگان (اهواز، شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت  فراصوت آن را کشف کردند و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: خط سیر واقعی موشک‌های پرتاب‌شده از خارج مرزهای کشورمان بوده و به‌دلیل ارتفاع خیلی بالا به نظر آمده که از آسمان کشور عبور کرده است.

وی تأکید کرد: این‌گونه سوزش بوستری هیچ خطری نداشته و تا قبل از رسیدن به ارتفاع 80 تا 90 هزارپایی سوخته و از بین می‌روند.

امیر الهامی افزود: ضمناً چندین پرواز ترانزیت خارجی و مسافربری داخلی نیز در این مورد از شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور استعلام کردند که اطلاعات تخصصی برای ایمنی بیشتر به آنها ارائه شد.

الهامی در پایان تأکید کرد: موشک روسی سایوز Soyuz 2-1A از پایگاه فضایی قزاقستان پرتاب شده و محموله تجهیزاتی Progress MS-07 را در روز دوشنبه ساعت 1500 به ایستگاه منتقل کرده است که سوزش بوستر آن با ماهواره‌بر آمریکایی همزمانی داشته است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان