۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تاکسی اینترنتی عامل بیکاری رانندگان می‌شود/موسسه‌های تاکسی آنلاین باید تحت نظارت تاکسیرانی فعالیت کنند
کد خبر: ۲۶۶۹۷۵ نویسنده: محمدمهدی تقوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون برنامه‌ریزی تاکسیرانی در مصاحبه با صبح قزوین:

تاکسی اینترنتی عامل بیکاری رانندگان می‌شود/موسسه‌های تاکسی آنلاین باید تحت نظارت تاکسیرانی فعالیت کنند

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: موسسه‌های تاکسی آنلاین باید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی با استفاده از رانندگانی که مجوز فعالیت دارند، فعالیت خود را آغاز کنند.

تاکسی اینترنتی عامل بیکاری رانندگان می‌شود/موسسه‌های تاکسی آنلاین باید تحت نظارت تاکسیرانی فعالیت کنند
سیدمحمدمهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار داشت: ادعاها و گفتار سازندگان اپلیکیشن‌های تاکسی برخط(اینترنتی) را نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی نه تنها نمی‌توان پذیرفت، بلکه به جرأت می‌توان بیان کرد مسبب بیکاری تعداد زیادی از رانندگان تمام وقت تاکسی می‌شود.

وی افزود: معتقدم حضور اپلیکیشن‌های مزبور می‌تواند به عنوان یک فرآیند اصلاحی و بهبود مستمر در نظام حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: زمانیکه هر تفکری چه بعنوان ایده شبیه‌سازی شده از جوامع غربی و چه بعنوان طرح نشأت گرفته از استعدادهای درخشان بخواهد فرآیندی را تحت تأثیر خود قرار دهد، باید با رعایت کامل حقوق ذینفعان صورت گیرد.

تقوی عنوان کرد: با اجرای طرح تاکسی اینترنتی در صورتی که بتوان از ناوگان تاکسیرانی استفاده کرد، علاوه‌بر افزایش کیفی سفرهای درون شهری می‌تواند موجبات کاهش هزینه‌های رانندگان و شهروندان را نیز فراهم کند.

وی تصریح کرد: تعداد سفرهای درون شهری با استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی به ندرت می‌تواند افزایش یابد؛ مگر اینکه بتوانیم موجبات کاهش قیمت سفر را برای شهروندانی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، فراهم کنیم.

این مسئول گفت: با توجه به وسعت و جمعیت کم شهرهایی مانند شهر قزوین، تحقق این امر بسیار دشوار است، بنابراین با برنامه‌‎ریزی دقیق می‌توانیم گرفتاری رانندگان ناوگان تاکسیرانی شهرمان را حل کنیم نه اینکه به دنبال جایگزین کردن رانندگانی باشیم که رانندگی را به عنوان شغل تفریحی و در مرحله دوم و سوم منابع درآمدی خود می‌بینند.

وی افزود: قطع به یقین چنین اقدامی لطمه جبران‌ناپذیری به اقتصاد تاکسیرانان عزیز وارد می‌کند؛ بنابراین نباید بخاطر افزایش میزان درآمد، اهداف و آرمان‌های انسانی را زیرپا بگذاریم بلکه مهمترین عامل در این فرآیند افزایش ایمنی و امنیت مسافران است که درصورت عدم استفاده از رانندگان تاکسی قطع به یقین کاهش می‌یابد.

تقوی اضافه کرد: موسسه‌های تاکسی آنلاین باید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی با استفاده از رانندگانی که مجوز فعالیت دارند، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت با ورود خودروهای جدید که اکثر آن‌ها به عنوان شغل دوم وارد مجموعه می‌شوند نه تنها قوانین و مقررات را زیرپا گذاشته‌ایم؛ بلکه زمینه بیکار شدن جامعه 5 هزار نفری تاکسیرانان را فراهم کرده‌‎ایم، بدین ترتیب نه تنها شغلی ایجاد نکردیم بلکه موجب افزایش آمار بیکاران جامعه شدیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی قزوین نیز به منظور بومی‌سازی نرم‌افزارهای تاکسی آنلاین حدود 6 ماه است با شرکت‌های مختلفی مذاکره کرده و به زودی طرح اجرایی آن پس از طی مراحل قانونی آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: وقتی از لغت تاکسی استفاده می‌شود در ذهن مردم خودرویی زرد، نارنجی یا سبز رنگ با پلاک «ت» تداعی می‌شود؛ بنابراین استفاده از این لغت برای خودروهای شخصی که هیچ شناسنامه و پرونده‌ای ندارند، غیرقانونی و غیرمنطقی است.

تقوی عنوان کرد: در ضمن سازمان تاکسیرانی قزوین هیچ احساس خطری نسبت به ورود تکنولوژی تاکسی آنلاین ندارد؛ زیرا به مزایای آن از قبیل کاهش قیمت تمام شده، کاهش قیمت کرایه، کاهش میزان ترافیک شهر و افزایش کیفی خدمات اعتقاد دارد.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی به عنوان پدر خانواده تاکسیرانان باید نسبت به تأمین معاش و زندگی فرزندان خود نگران باشد و تا زمانی که بتواند اجازه نمی‌دهد ضربه‌ای به اقتصاد و معاش زندگی این قشر زحمتکش وارد شود.

این مسئول یادآور شد: مردم فهیم و فرهیخته قزوین هم آگاه باشند که پیگیری سازمان هرگز سنگ‌اندازی نیست بلکه سازمان علاوه‌بر حمایت از تاکسیرانان به دنبال حفظ امنیت و ایمنی شهروندان بوده است؛ بنابراین از مردم فهیم و خردمند شهرمان می‌خواهیم از این قشر زحمت کش جامعه حمایت کنند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان