۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ایران - مکزیک؛ یوزها آماده طلسم شکنی در جام جهانی
کد خبر: ۲۶۶۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

جام جهانی نوجوانان - هند

ایران - مکزیک؛ یوزها آماده طلسم شکنی در جام جهانی

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۷، امروز (سه شنبه) به مصاف تیم مکزیک می‌رود.

ایران - مکزیک؛ یوزها آماده طلسم شکنی در جام جهانی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه C رقابت های جام جهانی زیر 17 سال با 9 امتیاز مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و درصدد است تا با ادامه همین روند، طلسم یک هشتم نهایی را بشکند.

////// خانم خزاعلی //// ایران - مکزیک/ یوزها آماده طلسم شکنی در جام جهانی

هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی نوجوانان از ششم اکتبر (14 مهر) در هند آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان در این دوره از رقابت ها حاضر است و تاکنون نیز نتیجه خوبی کسب کرده است.

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم های آلمان، کاستاریکا و گینه هم گروه بودند و موفق شدند در 3 مسابقه اخیرشان به پیروزی برسند. ابتدا ایرانی ها با نتیجه 3 بر یک گینه را شکست دادند و سپس 4 بر صفر از سد ژرمن ها گذشتند و کاستاریکا را هم 3 تایی کردند تا با 9 امتیاز صدرنشین گروه C رقابت های جام جهانی نوجونان شوند.

تیم ملی در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت و با 10 گل زده و یک گل خورده آمار قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. شاگردان چمنیان از لحاظ گل زده با 10 گل همراه با پاراگوئه در صدر جدول قرار دارند و همچنین با یک گل خورده همراه با غنا، برزیل و عراق صدرنشین است.

همچنین تیم ملی مکزیک نیز در گروه F به رده سوم رسید و باید در مرحله یک هشتم نهایی با یوزهای نوجوان تقابل کند. شاگردان آرتگا در نخستین مسابقه شان در رقابت های جام جهانی با عراق به تساوی یک بر یک رسیدند و سپس در دیدار با انگلیس 3 - 2 شکست خوردند و در مصاف با شیلی صفر بر صفر کردند تا با 2 امتیاز راهی مرحله یک هشتم شوند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان مکزیک، ماریو آرتگا است. او در تمامی تیم‌هایی که کار کرده، به عنوان مربی حضور داشته است و در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 17 سال انتخاب شد.

بازیکنان آزتک‌ها از تیم‌های لیگ برتری مکزیک هستند و تیم گوادالاخارا با 6 بازیکن بیشترین نماینده را در تیم ملی این کشور دارد.

مکزیکی‌ها در تاریخ ادوار جام‌های جهانی زیر 17 سال نتایج خوبی گرفتند و موفق شدند در سال‌های 2005 و 2011 به مقام قهرمانی برسند و در سال 2013 نیز دوم شدند. آن‌ها دوره قبل نیز با رده چهارمی کار خود را پایان دادند تا همچنان یکی از تیم‌های پر افتخار این مسابقات باشند.

شاگردان آرتگا در رقابت‌های کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) هم عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و 7 بار هم مقام قهرمانی را بدست آوردند. آن‌ها در سال‌های 1985، 1987، 1991، 1996، 2013،2015  و 2017 موفق به کسب جام شدند و از پرافتخارترین تیم‌های این مسابقات هستند.

گلزنان تیم مکزیک در مسابقات مرحله گروهی جام جهانی هند، دالاروسا و لاینز بودند و این درحالیست که این ۲ بازیکن در پاچوکا و آمریکا بازی می‌کنند.

بر همین اساس، عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی ایران درباره دیدار ایران مقابل مکزیک بیان کرد: جام جهانی در یک شروع مجدد قرار گرفته است و  این مسابقات دوباره با 16 تیم آغاز می شود. هر 16 تیم شانس یکسانی برای موفقیت دارند و خوشحالیم که در اینجا هستیم و به آینده امیدواریم. فردا یک گام مهم دیگر برای رسیدن به موفقیت است و امیدوارم بتوانیم در این مسیر سخت به پیروزی برسیم.

وی درباره اینکه آیا تیم ایران پس از نتایج درخشان در مرحله گروهی و به ویژه نتیجه فراموش نشدنی مقابل آلمان، رویاهای بزرگی در جام جهانی را در سر دارد، یا نه گفت: ایران یکی از کشورهای با استعداد در زمینه فوتبال است و اکنون یک تیم به معنای واقعی هستیم. با قاطعیت می گویم که ما در همه بازی ها مثل مسابقه با آلمان بازی می کنیم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی ایران درباره دیدار دوستانه مقابل مکزیک در ماربلا و تفاوت آن با بازی فردا بیان داشت: تاریخ به گذشته تعلق دارد و این فرقی نمی کند که بازی دوستانه بوده یا رسمی. بازی قبلی ما در تاریخ است اما مسابقه فردا برای آینده. چشم برای نگاه به جلو در جلوی سر قرار دارد. موفقیت با کار زیاد اتفاق می افتد و برای همین ما با همه توان مهیای بازی با مکزیک می شویم.

چمنیان درباره تیم ملی مکزیک عنوان کرد: تردید نکنید مکزیک تیم بسیار خوبی است. این تیم به ویژه در خط حمله، مجموعه قدرتمندی است. ما فیلم بازی های مکزیک را دیدیم و اگر موقعیت های این تیم گل می شد می توانست تیم اول یا دوم گروهش باشد؛ ولی در بخش دفاعی نقاط ضعفی دارند که روی آن برنامه داریم.

او در پایان تصریح کرد: فردا روز بازی کم اشتباه است. بستگی دارد کدام تیم در دفاع کمتر اشتباه کند و بیشتر از فرصت ها سود ببرد. ما ایمان داریم آن تیم ما هستیم و امیدوارم بتوانیم به پیروزی برسیم.

همچنین یونس دلفی، مهاجم تیم ملی ایران درباره بازی با مکزیک گفت: در سه بازی گذشته با دست پر از زمین خارج شدیم و اکنون بازی جدیدی برای ما آغاز شده و آن سه بازی را فراموش کرده ایم.هیچ تفاوتی بین ما و مکزیک نیست و هر دو در یک مرحله قرار داریم و هر دو تیم امید صعود داریم.

 او افزود:دلیل اصلی موفقیت و صعود ما  از گروه، همدلی در تیم است و امیدوارم بتوانیم همین روند را تا پایان حفظ کنیم.

برنامه کامل مرحله یک هشتم رقابت‌های جام جهانی نوجوانان به شرح زیر است:

* آلمان - کلمبیا = با نتیجه 4 بر صفر به سود ژرمن ها به اتمام رسید

* اسپانیا - فرانسه

* برزیل - هندوراس

* پاراگوئه - آمریکا

* مالی - عراق

* انگلیس - ژاپن

* نیجر - غنا

گفتنی است، تیم ایران در صورت پیروزی برابر مکزیک باید برابر برنده دیدار اسپانیا-فرانسه دیدار کند.

تیم ملی ایران، در این مرحله امروز (سه شنبه ) به مصاف تیم ملی نوجوانان مکزیک می‌رود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان