۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین از ورود خزانه‌دار تا ابهام در حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران/ همه در انتظار تصویب آیین‌نامه جدید
کد خبر: ۲۶۶۹۶۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از ورود خزانه‌دار تا ابهام در حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران/ همه در انتظار تصویب آیین‌نامه جدید

در حالی که انتخابات کمیته ملی المپیک دی‌ماه برگزار خواهد شد اما هنوز تکلیف خزانه‌دار در این انتخابات مشخص نشده است.

از ورود خزانه‌دار تا ابهام در حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران/ همه در انتظار تصویب آیین‌نامه جدید

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، در حالی که انتخابات کمیته ملی المپیک طبق برنامه باید اواخر دی‌ماه برگزار شود، اما هنوز مسائلی وجود دارد که حل نشده باقی مانده است؛ مسائلی که تا وقتی آیین‌نامه انتخابات نوشته نشود، حل نشده باقی خواهد ماند.

یکی از این موارد، انتخاب خزانه دار است، موضوعی که در اساسنامه جدید حل شد اما با توجه به اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک طبق همان اساسنامه قدیم برگزار خواهد شد، بنابراین پست خزانه‌داری در انتخابات وجود خواهد شد اما مشکل اصلی بحث شغل بودن خزانه‌دار است. اگر رئیس فدراسیونی بخواهد برای این پست نامزد شود باید با ریاستش در فدراسیون خداحافظی کند چرا که طبق قانون هم ریاست فدراسیون و هم خزانه‌داری شغل محسوب می‌شود.

این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، مبنی بر اینکه با وجود شغل بودن خزانه‌داری، آیا رئیس فدراسیونی حاضر است برای خزانه‌داری اقدام کند؟ خزانه‌داری کمیته ملی المپیک در زمان محمدعلی شجاعی مشکلات زیادی را برای کمیته در زمان بازی‌های ریو به وجود آورد همین موضوع باعث شد تا کمیته این بار برای رهایی از مشکلات شخصی بیرون از بدنه ورزش را برای این پست در نظر بگیرد. حالا باید دید برنامه کمیته برای حل این مشکل در دوره جدید چیست؟

 

* کمیسیون ورزشکاران ابهام برای حضور در هیات اجرایی

موضوع دیگری که مربوط به انتخابات کمیته ملی المپیک است، مربوط به کمیسیون ورزشکاران می‌شود. در حالی که طبق اساسنامه جدید قرار بود یک نماینده از کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی با حق رأی حضور داشته باشد، اما با توجه به برگزاری انتخابات برای پست خزانه‌داری مشخص نیست تکلیف نماینده کمیسیون ورزشکاران چه خواهد شد چرا که در صورت حضور همزمان خزانه‌دار و نماینده کمیسیون ورزشکاران تعداد اعضای اجرایی زوج و 12 نفر خواهد بود.

ثبت‌نام از نامزدهای کمیسیون ورزشکاران در حال انجام است و انتخابات نیز 12 آبان برگزار می‌شود. این کمیسیون اسامی 5 ورزشکار حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک را معرفی خواهد کرد اما هنوز هیچ صحبتی در خصوص نماینده این کمیسیون در هیات اجرایی نشده است.

* فرصت کوتاه برای انتخاب سرپرست و اختلاف در زمان معرفی

در حالی که بازی‌های آسیایی 2018 قرار است مردادماه سال آینده برگزار شود، اما هنوز سرپرست کاروان ایران در این بازی‌ها معرفی نشده است این در حالی است که آذرماه جلسه سرپرستان کاروان‌ها در اندونزی برگزار خواهد شد. ستاد عالی بازی‌های آسیایی روز یکشنبه با حضور وزیر ورزش برگزار شد اما هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است از ایران به عنوان سرپرست معرفی شود.

اختلاف نظر هیات اجرایی نیز باعث شد تا عملا بحث در این خصوص راه به جایی نبرد. برخی از اعضا انتخاب سرپرست را بعد از مشخص شدن اعضای جدید هیات اجرایی موکول کردند، اما برخی نیز معتقد بودند بهتر است در همین فرصت باقی مانده سرپرست معرفی شود تا برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی صورت بگیرد. انچه مشخص است اینکه به نظر می‌رسد مسئولان کمیته ملی المپیک بیشتر درگیر انتخابات هستند تا تمرکز روی بازی‌های آسیایی.

عدم توجه به این بازی‌ها و همچنین عدم اختصاص بودجه قطعا کار را برای ارتقاء مدال‌ها در این بازی‌ها سخت‌تر می‌کند. باید دید در جلسات بعدی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان