۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مطالبات گندم کاران قزوینی پرداخت خواهد شد
کد خبر: ۲۶۶۹۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۵ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان:

مطالبات گندم کاران قزوینی پرداخت خواهد شد

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۴۹ درصد پول گندم خریداری شده بصورت تضمینی از کشاورزان استان پرداخت شده و مابقی مطالبات کشاورزان استان نیز طی دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

مطالبات گندم کاران قزوینی پرداخت خواهد شد
علی اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت در خرید تضمینی گندم از کشاورزان امسال 214 هزار تن گندم سیلوی از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده  است.

وی افزود: تاکنون بیش از 136 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شده و حدود 140 میلیارد تومان باقی مانده نیز تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

به گفته این مسئول علاوه بر 214 هزار تن گندم سیلویی 10 هزار تن گندم بذری نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.

متقی فرد در ادامه سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم، جو و کلزا اشاره کرد و یادآور شد: جهادکشاورزی با برنامه ریزی مناسب درصدد افزایش ضریب خود اتکایی محصولات استراتژیک است.

وی ابراز کرد: برای رسیدن به ضریب خود اتکایی در محصولات استراتژیک بایستی عوامل کشت و تولید همچون کود، بذر و نهاده‌های کشاورزی بموقع تامین و توزیع شود.

متقی فرد با بیان اینکه در حوزه سلامت و امنیت غذا باید محصولات کشاورزی سالم تولید شود، تصریح کرد: تولید محصولات سالم یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های جهاد کشاورزی است که باید در زمینه رشد و توسعه اینگونه محصولات کشاورزی اقدامات لازم انجام شود، تا کشاورزان نسبت به توسعه کشاورزی ترغیب شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تاکیدکرد: در اقتصاد کشاورزی باید محصول تولیدی بدون واسطه و یا با حداقل واسطه به دست مصرف کننده برسد تا سود حاصل از آن به کشاورزان اختصاص یابد.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان