۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تعرض به زمین‌ گلزار شهدا با ادامه احداث پل امام رضا(ع)
کد خبر: ۲۶۶۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استانداری قزوین مطرح کرد

تعرض به زمین‌ گلزار شهدا با ادامه احداث پل امام رضا(ع)

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: باید ادامه احداث پل امام رضا(ع) با نشستی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای اسلامی شهر و شهرداری مورد بازنگری قرار گیرد.

تعرض به زمین‌ گلزار شهدا با ادامه احداث پل امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا به طرح احداث پل امام رضا(ع) گفت: با ساخت این پل به بخشی از زمین گلزار شهدای قزوین که مکان مقدسی است، تعرض می‌شود.

وی افزود: باید ادامه اجرای این پروژه با نشستی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بازنگری قرار گیرد تا این مشکل ضمن مطالعه دقیق، با اتخاذ راهکارهایی برطرف گردد و تکلیف آن مشخص شود.

این مسئول با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین گفت: بایستی طرح جامع نیازمندی‌های گلزارها تدوین شود و نیازهای هر گلزاری از جمله روشنایی، مناسب‌سازی و دسترسی جاده، در آن مشخص باشد.

وی با بیان اینکه باید نیازمندی‌های گلزارهای شهدا اولویت‌بندی شود تا اقدامات لازم در جهت رفع آنها انجام می‌شود، افزود: با تدوین چنین برنامه‌ای می‌توان مشخص کرد نیازهای گلزارهای شهدا در چند سال آینده برطرف می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه برخی شهرها قطعه ایثارگران متوفی وجود ندارد، گفت: باید اقدامات لازم در ایجاد این قطعه‌ها توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

وی بیان کرد: همانگونه که در مدرسه‌سازی و احداث فضاهای ورزشی از خیران استفاده شده باید در ساماندهی گلزار شهدا نیز از این افراد نیکوکار بهره‌مند شد.

ادامه احداث پل امام رضا(ع) نیازمند بازنگری است
فرخزاد گفت: در سطح استان قزوین افراد علاقمندی وجود دارند که می‌خواهند در ساماندهی گلزارهای شهدا اقدامات خیرخواهانه انجام دهند به همین دلیل باید تلاش کرد از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

وی گفت: باید در کنار جذب اعتبارات دولتی از وجود خیران نیز استفاده کرد که همین موجب افزایش برکت کار و مشارکت مردم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با ایجاد مجمع خیران ساماندهی گلزار شهدا می‌توان اقدامات بسزایی را در سر و سامان دادن گلزارها انجام داد، گفت: در تحقق این مهم می‌توان از تجربیات سایر استان‌ها نیز برخوردار شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه مقرر شده اعتبارات بحران به استان قزوین اختصاص یابد، گفت: در صورت تخصیص این اعتبارات مبلغی را برای ساماندهی گلزار شهدا لحاظ می‌شود.

وی به اعتبارات ملی، استانی و روستایی اشاره کرد و گفت: باید پیگیری‌های لازم در خصوص جذب این اعتبارات برای ساماندهی گلزارهای شهدا انجام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اذعان کرد: همچنین بنیاد مسکن در روستاها نیز می‌تواند اقدامات موثری را در ساماندهی گلزارهای شهدا انجام دهد به همین دلیل انجام این کار در اولویت نخست نهاد فوق باشد.

وی افزود: باید پیگیری‌های لازم در ساماندهی 13 جاده روستایی برای دسترسی آسان به گلزارهای شهدا انجام شود.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان