۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای طرح "سوگ مهرآوران" در قزوین/ بیمارستان توانبخشی راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۶۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین اعلام کرد:

اجرای طرح "سوگ مهرآوران" در قزوین/ بیمارستان توانبخشی راه اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: در طرح " سوگ مهرآوران" برنامه ریزی شده که با طراحی یک تابلو نفیس بجای گل و بنر در ختم‌ها استفاده ‌شود و هزینه ختم متوفی برای کمک نیازمندان استفاده خواهد شد.

اجرای طرح "سوگ مهرآوران" در قزوین/ بیمارستان توانبخشی راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز بین المللی کاهش بلایای طبیعی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با وظایف ذاتی که در معاونت‌هایش کارکردهایش تعریف شده است.

وی با اشاره به وظایف معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از برنامه‌های ما تسکین آلام بشری است و مددجوهایی به این معاومت مراجعه می‌کنند که نیازمند استفاده از داروهای هستند.

این مسئول ادامه داد: مددجویان بیمار ما قشر حساسی هستند زیرا تا پیش از این جزو نیازمندان نبودند و نباید از کمک‌های دارویی مورد نیازشان محروم بمانند.

وی اضافه کرد: بودجه هلال احمر بسیار محدود است و در سال جاری بودجه ای در حوزه کمک‌های دارویی دریافت نکردیم؛ بنابراین به دنبال جذب کمک خیرین رفتیم.

آصفی اذعان کرد: برای حل مشکلات دارویی مددجویان با نهادهای خصوصی، سازمان نظام پزشکی و نظام مهندسی و خیرین شهر تفاهم نامه‌هایی امضا شد و هدف این است کمک‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند و هم جامعه هدف مستندسازی شده و هم جامعه هدف خیرین ساماندهی شود.

وی با اشاره به طرح " سوگ مهرآوران" گفت: طبق تحقیق صورت گرفته مشخص شد بین ۷تا۹ میلیارد هزینه گل‌ها و بنرهایی است که برای ختم در استان استفاده می‌شود در صورتی که ما با یک میلیارد می‌توانیم مشکل دارویی نیازمندان را رفع کنیم.

این مسئول عنوان کرد: بنابراین با طراحی یک تابلو نفیس بجای گل و بنر در ختم‌ها از آن استفاده می‌شود و هزینه ختم متوفی برای کمک نیازمندان استفاده خواهد شد.

راه اندازی استخر چهارفصل روباز ویژه بانوان
وی بیان کرد: از اول آبان ماه سایت و اپلیکشن مخصوص سفارشات تابلوی نفیس گل راه اندازی می‌شود و با استفاده از این طرح طی یک ماه گذشته هشت میلیون پول برای نیازمندان جمع اوری شد.

مدیرعامل هلال احمر قزوین ابراز کرد: برای کمک به نیازمندان استان کمیته مشارکت‌های داوطلبانه راه اندازی شده و کانون خبرنگاران هم از ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و کارگروه رسانه هم در راستای هم اندیشی همه اصحاب رسانه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروه ورزش با حضور ورزشکاران و کارگروه تخصصی سرمایه گذاری برای ایجاد درآمد پایدار در هلال احمر استان ایجاد شده است.

آصفی از راه اندازی استخر چهارفصل روباز ویژه بانوان خبرداد و گفت: در این طرح علاوه بر درآمدزایی برای هلال احمر، ارائه خدمات به بانوان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در استان بحث توانبخشی را نداریم، عنوان کرد: البته بنیاد شهید و بهزیستی در این حوزه ورود پیدا کرده اند، اما ما به دنبال راه اندازی مرکز حاد و بیمارستان در راستای ارایه خدمات ویژه به معلولان هستیم که توافق شده در صورت احداث ساختمان امکانات در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: به دنبال سرمایه گذار برای راه اندازی ساختمان این بیمارستان هستیم و اعتبار مورد نیاز برای ساخت ساختمان ۴۰میلیارد ریال پیش بینی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان