۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین به نام مرزنشینان به کام مسئولان!/ سود های میلیاردی مرزنشینان از فروش سوخت در جیب شرکت های خصوصی
کد خبر: ۲۶۶۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

به نام مرزنشینان به کام مسئولان!/ سود های میلیاردی مرزنشینان از فروش سوخت در جیب شرکت های خصوصی

یکی از منابع درآمدی مردم مرزنشین و نیازمند به ویژه در سیستان سهمیه سوخت می باشد که در صورت عملکرد مناسب از سوی دولت بسیاری از مشکلات مردم این مناطق رفع خواهد شد.

 به نام مرزنشینان به کام مسئولان!/ سود های میلیاردی مرزنشینان از فروش سوخت در جیب شرکت های خصوصی
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر سیستان به دلیل خشکسالی و انسداد مرز یکی از راه های در دسترس برای گذران معیشت مردم می تواند سوخت از طریق مرزنشینان باشد که این مقوله هم تاکنون با ایرادات بسیاری همراه بوده است.


توجه به وضعیت معیشت مردم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دولتمردان در جهت محرومیت زدایی مناطقی همچون سیستان گام های مستحکم تری بردارند چرا که بیکاری همانند تیشه ای ریشه مردم و جامعه را از بن می کَند.

سودهای میلیاردی که به جیب مردم نیمروز نمی رود

اولین کارگزار فروش سوخت مرزنشینان نیمروز عنوان کرد: از دو سال قبل تاکنون به اسم مردم شهرستان نیمروز سوخت مرزنشینان را می فروشند.

محمد سراوانی به خبرنگار اوشیدا؛ گفت:هر یک از مرزنشینان از روی کارتهای مرزنشینی در ماه یک هزار و ۵۰۰ لیتر سهمیه گازوییل دارند.

وی افزود: از فروش این سوختها سود های میلیاردی حاصل شده اما به مردم حتی یک ریال نداده وپولها در بانک کشاورزی در حسابهای شخصی سپرده کوتاه مدت در نزد بانک کشاورزی نگه داری می شود.

سراوانی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شماره ۱۱۶۶۸۹/ت۴۵۰۵۹مورخ ۱۳۹۰/۶/۸ ماده دو تصویب نامه هیئت وزیران قرار شده برای ساکنین روستاهای مرزی شعاع بیست کیلومتری مرز سوخت توسط خود مردم یا در قالب شرکتهای تعاونی مرزنشینان سوخت فروخته شود و سود حاصله به حساب سرپرستان خانوار واریز تا از کوچ مردم از منطقه جلو گیری شود اما‌متاسفانه به نام مردم و به کام دیگران شده است.

اولین کارگزار ونماینده فروش سوخت مرزنشینان شهرستان زابل خاطرنشان کرد: طبق مصوبه استانداری فقط فروش سوخت توسط شرکتهای مرزنشینان می باشد و خود مردم را حذف کردند.

سراوانی اضافه کرد: اگر یادتان باشد چند سال پیش این شرکتها پنج کیلو برنج به مردم دادند و این شروع کلاه برداری این شرکتها بود، به این طریق که حتی خود مردم بدانند تحت پوشش چه شرکتی هستند و عضو شدن در این شرکتها اختیاری است از اسم مردم و از بی اطلاعی مردم در این خصوص سو استفاده می کنند.

سراوانی تصریح کرد: در شهرستان نیمروز به اسم کمک به مردم برخلاف مصوبه هییت وزیران عمل کردند و سوخت را حتی تا شعاع هفتاد کیلومتر فروخته و متاسفانه یک ریال به مردم ندادند و پولها را در حسابهای شخصی کوتاه مدت نزد بانک کشاورزی نگهداری می کنند.

وی با بیان اینکه بنده اولین کارگزار فروش سوخت مرزنشینان منطقه بودم، خاطرنشان کرد: فرماندار نیمروز با امضای نامه ای حساب مشترک بین من ومدیر عامل شرکت کمالی را بدون امضا واطلاع من خالی و پول به حساب شخصی مدیر عامل پرداخت شده که این مبلغ شامل پول مردم با سود آن و پول بنده بوده است.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات استان در حال حسابرسی این موضوع هستند که امیدواریم زودتر نتیجه آن اعلام شود.

سراوانی با بیان اینکه اسناد و مدارک سخنانم موجود است، خاطرنشان کرد: حتی شرکت نفت بعد گذشت شش ماه از اتمام قراردادها ازحساب مردم به بهانه گران شدن سوخت به ازای هرلیتر ۱۰۰تومان برداشت کرده که به ضرر مردم منطقه است.

وی در پایان گفت: قرار بود برداشت با مجوز ومهر فرمانداری باشد اما هیچ یک از نامه ها مهر فرمانداری را ندارند و پول مردم به حساب شخصی رفته است.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان