۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد
کد خبر: ۲۶۶۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد

آمریکا‌یی‌ها قصد دارند با تجاوز به آب‌های داخلی ایران، کشور را در موضع ضعف قرار دهند تا خط مبدأ ترسيمی خود را در خليج فارس تغییر دهند.

تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،به نظر می‌رسد اخباری که هر از چندگاهی از رسانه‌ها مبنی بر تجاوز شناورهای انگلیسی آمریکایی به مرزهای ایران شنیده می‌شود به اين دليل است كه آنها تلاش می‌کنند با تجاوز به آب‌های داخلی ایران، کشورمان را در موضع ضعف قرار دهند تا خط مبدأ ترسيمی خود را در خليج فارس تغییر دهند.

روز جمعه 6 مرداد ناو هواپیمابر "نیمیتز" و رزم‌ناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه قرار داشتند، در محدوده‌ نفتی - گازی رسالت اقدام به پرواز بالگرد و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند.

آمریکایی‌ها با حرکتی تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای، با اخطار به شناورهای ناوتیپ ذوالفقار مبادرت به پرتاب منور ورزیدند که رزمندگان اسلام بدون اعتنا به رفتار شناورهای آمریکایی، مأموریت خود را در منطقه دنبال کردند و سرانجام ناو هواپیمابر و رزم‌ناو همراه منطقه را ترک کردند.

تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد


آمریکا بارها در منطقه غرب آسیا مخصوصا در منطقه جنوب ایران دست به تجاوز و شیطنت‌های زیادی مانند حمله به افغانستان، تجزیه عراق، جنگ نیابتی در سوریه و یمن و تشکیل ائتلاف به بهانه مبارزه با تروریسم زده است؛ ولی این تجاوزها تنها با قصد تجزیه سوریه و عراق بعد از واقعه 11 سپتامبر بوده و است. این کشور همچنین بارها به دلایل واهی به آب‌های ایران تجاوز کردند.

جمهوری اسلامی ایران خط مشیی جز دفاع از حریم خود ندارد و این موضوع را بارها و بارها با اعمال خود نشان داده است. آمریکایی‌ها تاریخ را فراموش می‌کنند؛ پس محکوم به تکرار آن هستند. آمریکایی‌ها باید خط مشی سیاسی خود را تغییر دهند؛ در غیر این صورت هیچ جایی در دیپلماسی ایرانی ندارند.

تجاوزهای آمریکا به مرزهای سرزمینی ایران از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آغاز شد و این کشور با وارد کردن ناوهای نظامی خود و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های عراق و حتی با تعویض پرچم این کشتی‌ها و قرار دادن پرچم خود بر فراز این کشتی‌ها؛ جنگ نیابتی را رها و وارد جنگ مستقیم با ایران شد. عراق در سال 1363 با دستور حامیان غربی و منطقه‌ای خود به سمت نفتکش‌های ایران یورش برد و همه آنها را مورد هدف قرار داد.

آنچه در پی می‌آید نگاهی مستند به برخی تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی نظامیان آمریکایی به قلمرو جمهوری اسلامی ایران است.

تجاوز تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس در تاریخ 22 د‌ی‌ماه 94

ساعت 16:30 دقیقه 22 دی دو فروند از شناورهای آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند، توسط نیروهای واحد رزمی منطقه دومنیروی‎دریایی سپاه پاسداران توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. این دو شناور آمریکایی به منظور گشت‌زنی دریایی به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران شده بودند و هر دو شناور مجهز به 3 مسلسل 50 میلیمتری بودند و تمامی نظامیان آن نیز مجهز به انواع سلاح‌های نیمه سنگین بودند.

نقض حریم قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی

نیروهای آمریکایی در مورخه ‪ ۸۵/۶/۱۶‬ با استفاده از ‪ 4‬دستگاه خودرو در حوالی مختصات ۷۱۷۰۰ - ۲۰۱۰۰‬نقشه هلالی شمالی (غرب کشور) به حریم زمینی کشور تجاوز کرده که با اقدام به موقع نیروهای مدافع مرزی درگیری آغاز و متجاوزان آمریکایی مجبور به فرار به داخل خاک عراق شدند. در این راستا تعداد ‪ 7‬ نفر از نظامیان عراقی که بصورت مسلحانه با نظامیان آمریکایی در این اقدام تجاوزکارانه سهیم بودند توسط نیروهای خودی دستگیر شدند.

تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد

نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط بالگردهای آمریکایی

در ساعت ‪ ۱۶:۴۵‬مورخه ‪ ۸۵/۹/۶‬دو فروند بالگرد مشگی رنگ آمریکایی در حاشیه مرزی استان ایلام اقدام به پخش پوستر و اعلامیه کرده و در محدوده بازارچه مرزی مهران تا عمق یک کیلومتر به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده و سپس به داخل خاک عراق بازگشتند.

نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط دو بالگرد آمریکایی

در دی‌ماه سال 87 دو فروند بالگرد جنگی سیاه رنگ آمریکایی در ارتفاع ‪ ۱۰۰‬متری زمین از طریق شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه حریم هوایی منطقه را به عمق ‪ ۳۰۰‬متر نقض و سپس از منطقه خارج شدند.

 نقض حریم زمینی جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان آمریکایی

درساعت ‪ ۱۳:۵۵‬مورخه ‪ ۸۵/۱۰/۲۵‬تعداد ‪ ۵‬نفر از نیروهای نظامی آمریکایی به ‌وسیله یک دستگاه تویوتای سفیدرنگ دو کابین در مختصات (‪(۹۸۳۰۰ - ۵۲۴۰۰‬ روبه‌روی پاسگاه تنگاب کهنه در منطقه قصرشیرین با کنارزدن سیم خاردار حدود ‪ ۲۰۰‬متر وارد خاک ایران شدند که با عکس العمل نیروهای مدافع مرزی به داخل عراق متواری شدند.

‬تجاوز هواپیماهای گشت آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

‪ تجاوز هواپیماهای گشت آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ‌های۸۵/۴/۳ ،۸۵/۳/۳۱ و ایجاد مزاحمت برای یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

پرتاب نارنجک دودزا توسط یک فروند بالگرد آمریکایی در مورخه ‪۸۵/۳/۲۰‬در مسیر شناور نظامی کشورمان در آب‌های سرزمینی.

 تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد


ایجاد مزاحمت برای شناورهای صیادی و تجاری ایرانی در آب‌های خلیج فارس در تاریخ ‪ ۸۵/۷/۶‬توسط ناو جنگی آمریکایی به شماره بدنه ‪.۶۶‬

بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس3 ‪.

بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس ‪ ۳‬در مورخه ‪ ۸۵/۹/۲۳‬توسط ناوچه گشتی آمریکایی در آب‌های سرزمینی که در این ارتباط تعدادی از نظامیان آمریکایی وارد کشتی شده و کشتی و خدمه را مورد بازرسی قرار دادند.

تجاوز به حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

تجاوز به حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ‪ ۱۳۰۰‬مورخه ‪ ۸۴/۲/۶‬ در موقعیت ثبت شده توسط یک فروند ناو آمریکایی و به منظور توقیف یک فروند کشتی تانکر پانامایی در حوالی خورموسی.

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل تجاوزهای آمریکایی‌ها به مرزهای کشور را ضعیف جلوه دادن نیروهای امنیتی کشور به خصوص سپاه پاسدارانانقلاب اسلامی نزد مردم دانست، غافل از اینکه سپاه پشتیبانی و حمایت ملت ایران را همواره در تمامی دوران به همراه داشته و این نهاد برخاسته از متن مردم است و قطعا یکی از دلایل توفیقات سپاه همین حمایت و پشتیبانی مردمی است.

همه و حتی خود سیاستمداران آمریکا می‌دانند توان شروع جنگی که در آن صد در صد شکست می‌خورند را ندارند. امروز مردم آمریکا به تاریخ بازگشته‌اند؛ تاریخ خونینی که در زمان جورج بوش پسر رقم خورد و امروز نسخه آپدیت شده آن با نام دونالد ترامپ به بازار آمده که به مراتب خطرناک‌تر است.

تجاوز آمریکایی به مرزهای سرزمینی ایران؛ قصه‌ای که سر دراز دارد

ایران پتانسیل مناسبی برای جلوگیری از تجاوزها دارد. آمریکا نیز از این موضوع اطلاع دارد و درگیر منازعه با ایران نخواهد شد. واشنگتن نمی‌خواهد دچار شکست‌های غیرقابل توجیه شود. آمریکا به سناریوی حل و فصل آنچه «مشکل ایران» خوانده می‌شود، ادامه خواهد داد. با این‌حال، این تنها ظاهر مسئله است. این سیاست با هدف بی‌اعتبار کردن ایران در سطح بین‌المللی دنبال می‌شود. اما در عمل، سناریوی نظامی اجرایی نخواهد شد.

شاید زمان آن رسیده باشد که آمریکایی‌ها و در رأس آنها دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ویدئوهای گریه کردن تفنگداران خود را مرور کنند تا شاید درس عبرتی باشد برای آینده آنها؛ هرچند به قول نیاکانمان چشممان از آدم شدن آنها آب نمی‌خورد...

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان