۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۳۹۰۰ مددجو در قزوین به سفر زیارتی می‌روند
کد خبر: ۲۶۶۹۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۴ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان:

۳۹۰۰ مددجو در قزوین به سفر زیارتی می‌روند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت:کمیته امداد استان قزوین در سال جاری برنامه اعزام سه هزار و ۹۰۰ مددجو را به سفرهای زیارتی در دستور کار خود دارد.

۳۹۰۰ مددجو در قزوین به سفر زیارتی می‌روند
مجید مومنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد از زمان حضور مهندس فتاح اجرای برنامه‌های زیارتی ویژه مشهد مقدس و عتبات عالیات است.

وی اجرای اردوهای مختلف را یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی کمیته امداد دانست و گفت: مقام معظم رهبری از فرهنگ تعبیری بسیار جدی دارند که نشان می‌دهد، فرهنگ نیز همچون هوا اهمیت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سال گذشته در مجموع شش هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 477 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.

مومنی اعلام کرد: سال جاری نیز یک هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین به اردو اعزام شدند که از این تعداد 481 نفر به اردوی تربیتی و 847 نفر به اردوی زیارتی اعزام شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: از مجموع افراد اعزام شده به اردو 164 نفر مادران مددجو، 466 نفر در قالب اردوی مادران و دختران، 112 نفر اردوی دانشجویی، 179 نفر اردویی پسران و 200 نفر دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بوده اند.

تاکنون 290 مددجو به عتبات عالیات اعزام شدند
وی با اشاره به اردوی اعزامی به کربلای معلی ادامه داد: تاکنون 290 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) به عتبات عالیات اعزام شدند که برنامه این نهاد برای سال جاری اعزام سه هزار و 900 نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی مختلف است.

مومنی اعلام کرد: به طور میانگین هزینه اعزام هر مددجو 810 هزار تومان است که حدود 30 تا 40 درصد از محل کمک خیران و مابقی از منابع داخلی کمیته امداد تأمین می شود.

وی گفت: اردوی زیارتی کربلا ویژه مددجویانی است که تاکنون به این سفر معنوی مشرف نشده اند از این رو مددجویان با اولویت بندی به این سفر پر خیر و برکت اعزام می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.

وی یادآورشد: کمیته امداد مددجویانی را که تاکنون به زیارت کربلا و نجف مشرف نشده اند را در قالب کاروان‌های عتبات عالیات به این سفر معنوی اعزام می‌کند.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان