۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جاسوسی با طعم پول های باد آورده/ چه کسانی پای دری اصفهانی را به قراردادهای اقتصادی سودآور باز کردند؟
کد خبر: ۲۶۶۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۲۳ ساعت: ۱۶:۵۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

جاسوسی با طعم پول های باد آورده/ چه کسانی پای دری اصفهانی را به قراردادهای اقتصادی سودآور باز کردند؟

دری اصفهانی که عضو انجمن حسابداران انگلیس و کاناداست و در سال ۹۴ با پشتیبانی برخی دولتمردان به تیم مذاکره‌کننده راه پیدا می‌کند، همزمان مسئولیت نمایندگی شرکتی به نام pwc را در دبی در اختیار داشته است.

 جاسوسی با طعم پول های باد آورده/ چه کسانی پای دری اصفهانی را به قراردادهای اقتصادی سودآور باز کردند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،این روزها در همه جای ایران و جهان حرف از برجام و سخنان و تهدیدات ترامپ رئیس جمهور آمریکاست. به عبارت دیگر، سخت ترین روزهای دولتمردان به خصوص شخص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه  درباره برجام در حال سپری شدن است اما چرا باید برجام به این روز بیفتد؟


بررسی گام به گام اجرای برجام نشان می دهد که «نفوذ» کار خود را کرده است. حرف از جاسوس هسته ای است که این روزها در رسانه ها و محافل مختلف بر سر زبانهاست.


حال سئوال این است که چه کسی یا کسانی در دولت، او را به رئیس جمهور و تیم هسته ای معرفی کردند؟ چه کسی یا کسانی پای او را به قراردادهای اقتصادی سودآور باز کردند و حتی حقوق های نجومی به وی پرداخت کردند؟ اگر او نبود امروز برجام چه حال و روزی داشت؟ آیا اقدامات او، دستاوردهای برجامی را بر باد داد؟

جاسوسی با طعم پول های باد آورده/ چه کسانی پای دری اصفهانی را به قراردادهای اقتصادی سودآور باز کردند؟


سوال های بی پاسخ بسیاری درباره نحوه ورود این نفوذی به تیم هسته ای وجود دارد اما یک پرسش را باید دولتمردان ما پاسخ دهند که مردان پشت پرده معرفی او از کار برکنار می شوند یا ارتقای پست می گیرند؟
حرف از دری اصفهانی است. حکم جاسوسی عبدالرسول دری اصفهانی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هفته پیش توسط سخنگوی قوه قضائیه رسانه‌ای شد.
البته ابتدا جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست خبری با خبرنگاران از دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در تهران و ارتباط این متهم با سرویس جاسوسی انگلیس خبر داد که وی همواره در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.


خبر چندی بعد یعنی در تاریخ هفتم شهریور ۹۵ از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه تأیید شد و وی گفت که اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد و این فرد بعد از چند روز با وثیقه آزاد شده است.


اما ماجرا به همین جا ختم نشد و بعد از واکنش‌ها و اظهارنظرات مختلف، محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در هفته جاری جزئیات بیشتری از پرونده وی ارائه کرد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتهام دری اصفهانی چه بوده است؟ گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دو تابعیتی بود که اتهامش جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود که با دو سرویس هم مرتبط بود و دادگاه او را به پنج سال محکوم کرد که بعد از اعتراض این حکم در دادگاه تجدیدنظر قطعی شد و وی باید تحمل حبس کند.


وی افزود: البته وی پرونده دیگری هم دارد که مربوط به اتهام فساد مالی است و در آن پرونده قرار وثیقه صادر شده، اما کیفرخواست صادر نشده و حکم نخورده است.


دری اصفهانی مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده و نماینده بانک مرکزی در این تیم بوده، یعنی همان کسی که قرار بود با مشورت وی درباره مفاد برجام در لغو تحریمها به تیم مذاکره کننده جهت دهی لازم را ارائه کند!


به گزارش رسانه ها، دری اصفهانی که عضو انجمن حسابداران انگلیس و کاناداست و در سال ۹۴ با پشتیبانی برخی دولتمردان به تیم مذاکره‌کننده راه پیدا می‌کند، همزمان مسئولیت نمایندگی شرکتی به نام pwc را در دبی در اختیار داشته است.


این شرکت به علت تخصصی که در حسابرسی و ورود به جزئیات حساب‌های مالی و بانکی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و تنظیم روابط تجاری و نبض بازار در کشورهای مختلف جهان دارد، هم‌اکنون به عنوان بازوی قدرتمند سرویس‌های جاسوسی غربی و به‌ویژه به عنوان عقبه اطلاعاتی MI۶ (سازمان جاسوسی خارجی سرویس اطلاعاتی انگلیس) فعالیت و برآوردهای اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف را برای سرویس‌های اطلاعاتی غربی فراهم می‌کند.


دری اصفهانی بابت مشاوره چند ساعت در ماه به این شرکت متصل به دستگاه‌های جاسوسی غربی مبلغ هفت هزار و پانصد پوند معادل حدودی ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کرده است.
اما این همه ماجرا نیست؛ این شرکت در واقع همان شرکتی است که از سوی نهادهای بین‌المللی ناظر عمل به تعهدات کشورها در قبال FATF است و بر اساس برخی اسناد قرار دادن تعهدات ایران در مورد FATF از همین کانال و در راستای پیشبرد اهداف طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده انجام شده است.


به هر حال، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه باید در جلسه ای خصوصی تکلیف را یکسره کنند و کسانی که جاسوس هسته ای را به دولتمردان برای حضور در تیم هسته ای پیشنهاد کردند، از کار برکنار کنند.



انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان